آموزش بهینه سازی داخلی سایت – On Page SEO

بهینه سازی داخلی سایت (روی صفحات) که On Page Seo نامیده می شه، مجموعه کارهاییه که باعث می شه موتور جستجو و خزندها، سایت رو بهتر بفهمن.

پیش نیاز این آموزش، آموزش اصطلاحات سئو هستش.

بهینه سازی داخلی سایت، تنها پایه بهینه سازی پایه یه سایت واسه موتورهای جستجوئه و حکم یه چرخ اتومبیل رو داره.یه اتومبیل با داشتن چرخ حرکت نمی کنه و نیاز به موتور و بدنه مناسب داره.اما به هر حال واسه حرکت، باید ۴ چرخ داشته باشه! بهینه سازی داخلی سایت هم حکم همین ۴ چرخ رو داره.بهینه سازی داخلی یه سایت در موضوعاتی که رقابت دارن (حتی کم) معجزه نمی کنه! اما واسه یه سئوی موفق، باید بهینه سازی داخلی مناسبی داشته باشین.

بیشتر طراحان سایت و برنامه نویسان و یا سئوکاران تازه وارد فکر می کنن که بهینه سازی داخلی یه سایت، تموم روند سئو هستش.در حالی که ON Page Seo تنها اصول و پایه سئوست و گامیه واسه شروع حرکت! هزاران سایت اصول اولیه سئو رو رعایت کردن.دلیل نمی شه اگه وب سایتی on page seo مناسبی داشته باشه به یافته های اول گوگل راه یابد (در مواردی هم می تونه این اتفاق بیفته.مخصوصا در موضوعات کم یا بی رقابت.آموزش تشخیص رقابت یه موضوع رو بخونین)

اصول اساسی و مهم بهینه سازی داخلی سایت شامل موارد زیره:

۱- بهینه سازی تگ عنوان (title)

۲- متا تگ توضیحات – Meta Desscription (حالا بی اهمیت تر شده).

۳- بهینه سازی تصاویر با به کار گیری مشخصه Alt و Title که به ترتیب به معنی متن جانشین عکس و عنوان عکس هستن.

۴- ایجاد ساختار نشانی دهی مناسب و urlای قابل فهم

۵- ایجاد لینکای داخلی مناسب

۶- بهینه سازی لینکای خروجی

۷- بهینه سازی تگای Heading و عناوین (شامل عنوان اصلی صفحه، عناوین و متنون در رابطه و …)

۸- درصد مناسب کلمات کلیدی نسبت به متن (این موضوع حالا با بروز رسانیای گوگل تقریبا بی اهمیت شده).حالا هر متنی طبیعی و بدون توجه به گوگل و واسه کاربر نوشته شده باشه، مناسبه و درصدی در کار نیس.

۹-درصد مناسب نسبت متن به کد (Text to HTML Ratio)

۱۰ – قالب بهینه شده و ساختار مناسب سایت و مورد پسند کاربر (UX مناسب)

۱۱- دوری از دامنه پارک شده و مطالب کپی از سایتای دیگه یا بقیه صفحات سایت خود.

۱۲- خالی نبودن صفحات سایت (صفحاتی که فقط شامل عکس و عنوان هستن مناسب نیستن). مثلا صفحه ای که شامل لیست اجناس است، باید، اجناس لیست شده اون، علاوه بر عکس و عنوان، دارای توضیح کوتاهی باشن و هر کدوم از اجناس اونم در صفحه جداگونه ای با url اختصاصی دارای مشخصات و شرج کاملی باشن(علاوه بر عنوان و تصویر)

۱۳- دوری از javascript base بودن و سایت Full Flash . مثلا، در لیست اجناس سایت، وقتی روی هر محصول کلیک می شه، صفحه جداگونه ای باز شه که در اون درباره اون محصول مفصل نوشته شده و از باز شدن یا Highlight شدن محصول موقع کلیک در همون پنجره با جاوااسکریپت دوری شه.اگه هم به این شکل عمل می شه، لینکی وجود داشته باشه که کاربر رو به صفحه اختصاصی اون محصول منتقل کنه.هم اینکه سایتای فلش سئو نمی شن.پس از طراحی سایت با Flash دوری کنین.

۱۱ – سرعت بارگذاری مناسب صفحات.طراحی صفحاتی که حجم بیشتر از ۵۰۰ KB دارن، (و در وقتی تا ۱ MB) ، از فاکتورای منفی حساب می شه.

عدد مطلقی واسه استاندارد سرعت وجود نداره.ولی معمولا حجم ۳۰۰ کیلوبایت واسه هر صفحه حجمی مناسب تلقی می شه که بیشتر هم ممکن نیس.اگه حجم صفحات شما ۵۰۰ یا ۷۰۰ کیلوبایته فکر نکنین گوگل از سایت شما متنفر میشه!! ولی به این فکر کنین که کاربران با هر سرعتی بتونن در سایت شما بچرخن تا اندازه دفع بازدید کننده شما کم بشه..سرعت بیشتر بارگذاری صفحات (حجم کمتر صفحات و درخواستای کمتر به سمت سرور) یکی از فاکتورای مثبت سئو حساب می شه.یادتون نره سرعت بارگذاری با سرعت Ping (فاصله فرستادن درخواست سمت سرور و اولین جواب از سرور) فرق داره.

۱۲ – نبود به کار گیری لینک و متون مخفی و تگا و عناوین غیر در رابطه و دوری از keyword stuffing

۱۳ – راه اندازی گوگل وب مستر تولز (Google Webmaster Tools) واسه سایت و تعریف نقشه سایت.این مورد رو نمیشه در دسته بهینه سازی داخلی سایت قرار داد.اما از موارد پایه سئو هستش.نقشه سایت به خزندها کمک می کنه تا به صفحات شما دسترسی داشته باشن و در اون بخزند! اگه نقشه سایت وجود نداشته باشه، خزندها باید توسط لینکای دیگر سایتا که به شما برگشت داده شدن، سایت شما رو ببینن.در نتیجه کار واسه خزندها سخت می شه.به کار گیری نقشه سایت موجب افزایش سرعت فهرست شدن (index شدن) سایتا در گوگل می شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *