آموزش سئو محلی یا local seo (چک لیست کامل)

گوگل یافته های جستجو رو براساس هر کاربر شخصی سازی میکنه. یعنی نتایجی رو به اون نشون میده که با جستجوهای قبلی یا مکان اون در رابطه باشن.

 

 

 

نمایش یافته های جستجو براساس مکان کاربر

سئوی محلی یا local seo یعنی بهینه سازی سایت طوریکه هم در یافته های نقشه گوگل بالاتر از بقیه نشون داده شید هم در یافته های لینکای گوگل.

نقشه گوگل در جستجوی محلی استان فارس⇑

اما مهمترین فاکتورهای رتبه دهی گوگل در یافته های جستجوی محلی چیه؟

فاکتورهای مربوط به نقشه گوگل:

۱- نزدیکی به مکان کاربر

۲- ثبت درست کسب وکار در نقشه گوگل

فاکتورهای مربوط به سایت

تموم فاکتورهایی که واسه یه سایت معمولی لازمه واسه سئوی محلی هم لازمه.

۱- اعتبار دامنه

۲- تگ عنوان و توضیحات سایت

۳- اطلاعات تماس

۴- وبلاگ و سئوی OnPage

۴- شبکه های اجتماعی

۵- برندینگ و citation

موارد بالا مهمترین موارد هستن. موارد زیر رو واسه سئوی محلی سایت خود بررسی کنین:

چک لیست سئوی محلی

نقشه گوگل

کار و کاسبی خود رو طبق روند زیر در گوگل ثبت کنین:

پنل ورود مکان کسب وکار در نقشه گوگل

الف) نام کار و کاسبی خود رو درست براساس نامی انتخاب کنین که کاربران جستجو می کنن یا می شناسن.

ب) یه نشانی معتبر و خوانا وارد کنین.

ج) شاخه کاری خود رو دقیقا برابر با شاخه کاری خود انتخاب کنین.

مثلا اگه بیمارستان هستین واقعا بیمارستان رو انتخاب کنین نه کلینیک.

د) یه شماره تلفن معتبر اضافه کنین.

ه) سایت مقصد رو درست وارد کنین به جای لینک اون به اینستاگرام خود، واقعا یه سایت واسه خود طراحی کنین. کنترل سایت آسون تر از یه صفحه اینستاگرامه.

و) زمانای کاری رو وارد کنین.

ه) عکس با کیفیت و جذاب آپلود کنین.

یادتون نره که عکسا رو با نام کلید واژه در کامپیوتر یا موبایل ذخیره کنین.

و) مطمئن شید که نشانی درست رو وارد کردین.

ز) نظرات کاربران

از مشتریان خود بخواین با موبایل خودشون در مورد شما نظر بدن. کسب نام خوش، نیازمند صرف وقت و حوصله س.

به نظرات جواب بدین. مردم به کار و کاسبی جوابگو بیشتر اعتماد می کنن.

تا می تونین نظر و امتیاز جمع کنین؛ مثلا ۱۰۰ تا!

از مشتریان خود بخواین با موبایل خودشون نظرشون رو بنویسن.

لطفا اسپمر نباشین: نظرات رو به مرور ثبت کنین.

لیستینگ تکراری یا duplicate listing

هم اینکه از لیستینگ تکراری هم دوری کنین. از ثبت چندگانه کار و کاسبی خود در نقشه گوگل جدا دوری کنین. به این مورد Duplicate Listing می گن. در صورت انجام این کار گوگل نمی دونه دقیقا کدوم رو نمایش دهد.

اگه لیستینگ خود رو اشتباهی چند بار وارد کردین. می تونین مثل شکل زیر به گوگل فیدبک داده و اونو اصلاح کنین.

روش حذف duplicate listing یا مکان تکراری در نقشه گوگل:

۱- در سایت google maps یا اپلیکیشن اون، مکانی که می خواین حذف شه رو انتخاب کنین.

۲- اسکرول کرده و گزینه Suggest an edit رو انتخاب کنین.

۳- گزینه place has permanently closed… رو انتخاب کنین.

۴- گزینه Duplicate of another place رو انتخاب کنین.

* می تونین همین عمل رو از گزینه send feedback در سایت google maps انجام بدین.

Google my business

صبر کنین تا تحریمای گوگل ورداشته شه!!

سایت رسپانسیو

سایت شما باید بدون نیاز به زوم در موبایل دیده شه. اگه اینطور نیس، نپرسید به چه دلیل و خیلی سریع طراح سایت خود رو اخراج کنین! شما نمی دونین به چه دلیل اونو اخراج می کنین، اما اون می دونه!

لوگو و تصاویر سایت

لوگو و تصاویر رو با یه نام قابل فهم یعنی نام برند خود در کامپیوتر ذخیره کنین. بعد از بارگذاری در سایت حتما تگ عنوان و Alt مناسب و شامل کلید واژه در اون به کار ببرین.

سرچ کنسول

واسه تحلیل کلمات کلیدی و سئوی تکنیکال، گوگل سرچ کنسول رو واسه سایت خود تنظیم کنین.

گوگل آنالتیکس

واسه دریافت اطلاعات ترافیک سایت خود، اونو گوگل آنالتیکس وصل کنین.

تگ تایتل و توضیحات

تگ تایتل سایت خود رو شامل کلید واژه مورد نظر خود کنین.

کلید واژه شما در بیشتر موارد همون فیلد کار و کاسبی شما و شهر محل فعالیت شماس. مطمئنا نام برند شمام جزو کلمه کلیدیه.

اگه بتونین کلید واژه رو در اول تایتل بیارین بهتره. مثلا:

سنگ فروشی شیراز | سنگ فروشی صخره

در تگ توضیحات خود از کلید واژه خود استفاده کنین. تگ توضیحات رو به چشم یه بنر تبلیغاتی کوچیک ببینین. پس اونو طوری بنویسین که کاربر رو تشویق به کلیک کنه.

URL خوانا

تلاش کنین از یه URL خوانا استفاده کنین.

مثلا لینکای زیر اطلاعات چندانی در مورد صفحه شما نمی دن و خوانا نیستن:

https://seorooz.net/?p=123

https://seorooz.net/2018/02/نوشته۵۲۱/

لینک خوانا چیزی مثل موارد زیره:

https://seorooz.net/چیجوری-بک-لینک-بگیریم/

https://www.macrotel.ir/mobile-tablet-battery/apple-iphone-6s.html

منوی سایت

مطمئن شید منوی سایت شما قابل ایندکس باشه.

اطلاعات تماس

تلفن شما باید جلو چشم باشه. همونی که در گوگل و جاهای دیگه ثبت کردین.

کاربر رو واسه پیدا کردن اطلاعات تماستون گرفتار نکنین. در بالای سایت و فوتر، شماره تماس خود رو نمایش بدین. لینک صفحه تماس با ما رو در منو و فوتر بذارین.

در سراسر وب از NAP (نام، نشانی، شماره تماس) برابر استفاده کنین.

در فوتر خود از کد schema کسب وکار محلی زیر استفاده کنین:

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”>

<p itemprop=”name”>COMPANY NAME</p>

<p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>

<p itemprop=”streetAddress”>ADDRESS LINE 1</p>

<p itemprop=”addressLocality”>CITY</p>,

<p itemprop=”addressRegion”>REGION</p>

<p itemprop=”postalCode”>POSTCODE/ZIP</p.

<p itemprop=”telephone”>PHONE NUMBER</p>

<meta itemprop=”latitude” content=”LATITUDE” />

<meta itemprop=”longitude” content=”LONGITUDE” />

</div>

یا می تونین کد رو از راه Data Highlighter سرچ کنسول در قسمت Search Appearance بسازین.

در پنجره باز شده از منوی کشویی، Local Businesses رو انتخاب کنین.

با به کار گیری وسیله structured data testing tool گوگل کد خود رو آزمایش کنین.

وسایل دیگری هم واسه این کار وجود دارن یکی از اونا در لینک زیر هست:

http://microdatagenerator.com/generator.html

اگه از وردپرس استفاده می کنین، می تونین از افزونه یاوست واسه سئوی محلی استفاده کنین.

اطلاعات تماس قابل تاچ

با به کار گیری کد HTML زیر شماره تماس رو در اسمارت فونا کلیک خور (تاچ خور) کنین.

<a href=”tel:1-847-555-5555″>1-847-555-5555</a>

نظرات مشتریان

از نظرتون مشتریان در سایت خود استفاده کنین.

صفحه تماس و درباره ما

در درباره ما و تماس با ما مشخص کنین که کار و کاسبی شما در کدوم شهر قرار داره.

(مورد بالا رو رعایت کنین کافیه. اما واقعا وقت بذارین و یه درباره مای درست و درمان بنویسین. نشون بدین سرتون به تنان می ارزه!! بنویسین واقعا چه دارین که ملت باید شما رو انتخاب کنن. چه شد که به فکر راه اندازی این کار و کاسبی افتادید.)

نقشه گوگل در سایت

نقشه مکان خود رو از گوگل در فوتر یا در صفحه درباره ما امبد کنین.

ایجاد وبلاگ

یه وبلاگ واسه سایت خود بسازین.

الف) محتوای عالی

در اون چند متن شدیدا کاربردی بنویسین. متن کاربردی یعنی متنی که مشکلی از کسی حل کنه. از پرت و پلا نویسی مانند خبر و مقالات خسته کننده و ترجمه شده شدیدا خود داری کنین. به مردم بگید سر از کارتون در می بیارین.

ب) واسه بالابردن اعتبار نوشته خود، واسه اون لینک بسازین. (واسه موثرتر کردن لینکای داخلی)

ج) از منوی اصلی خود به این محتواهای عالی لینک بدین.

لینکای داخلی

در متن خود، نام کار و کاسبی و شهر خود (همون کلید واژه) به کار برده و با همون کلمات به صفحه اصلی لینک بدین.

محتوای تکراری

محتوای تکراری و کوتاه رو از سایت خود خط بزنین. می تونین واسه این کار از سرچ کنسول گوگل استفاده کنین.

از منوی بغل دستی در قسمت Search Appearance گزینه HTML Improvement رو انتخاب کنین.

مطالب دارای title tag تکراری رو خط بزنین.

– یا از rel=”canonical” استفاده کنین.

– یا اونا رو به محتوای اصلی ۳۰۱ redirect کنین.

واسه شناسایی محتوای تکراری می تونین از نرم افزارهای دیگه مانند Screaming Frog استفاده کنین.

دکمه های Call To Action

دکمه های Call To Action یا به طور خلاصه CTA دکمهایی هستن که کاربر رو به انجام کاری دعوت می کنن.

مانند: دکمه پرداخت، ثبت نام در سایت، دکمه رزرو جا و ثبت کامنت و…

CTAها رو در دید و در دسترس بذارین.

شبکه های اجتماعی

دست کم در یکی از شبکه های اجتماعی حضور فعال و حرفه ای داشته باشین.

پروفایل فیسبوک بسازین: تازگیا می تونین در درباره ما لینک متنی بذارین.

پروفایل گوگل پلاس

یه پروفایل گوگل پلاس بسازین.

این پروفایل باید یه پروفایل برند باشه.

واسه ساخت پروفایل برند در قسمت فوتر گزینه Brand رو انتخاب و مراحل رو دنبال کنین.

محتوای خود رو در اون به اشتراک بذارین.

قسمت ABOUT رو دقیقا برابر با اطلاعاتی که در نقشه ثبت کردین، کامل کنین.

به تعداد نامحدود لینک فالو می تونین اونجا بذارین.

تموم قسمتا رو به صورت عمومی درآرین. مثلا یه برند هستین!

سئوی تکنیکال

یه منبع خوب واسه حسابرسی سئوی تکنیکال لینک زیره:

Step-by-Step “Technical SEO” Checklist

و البته وسیله سرچ کنسول خودمون!

لینک بیلدینگ

واسه سایت خود لینک بسازین.

از وبسایتای معتبر و در رابطه (این مورد رو بذارین رو دوش ما)

Citation و دایرکتوریای مشاغل

در دایرکتورها و سایتای اگهی شهر اگهی بدین.حتما نشانی شماره تلفن و نام سایت شما باید با انچه در سایت و نقشه گوگل ثبت کردین مطابقت داشته باشه.در آخر چه در فضای آنلاین و چه در فضای فیزیکی مانند یه کار و کاسبی برند گونه رفتار کنین. حرفه ای و تمیز کار کنین. یادتون باشه که آخر همه این کارا واسه اینه که درامد شما زیاد شه.می تونین این صفحه رو واسه مراجعه بوکمارک کنین.

مشکلی داشتین با ما تماس بگیرین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *