الگوریتم پاندا

درباره گوگل پاندا مطلبی شنیدین؟
در میان سایتایی که به معرفی کار و کاسبی، فعالیتا و اجناس خود می پردازن، سایتایی هست که خارج از قوانین گوگل فعالیت می کنن و در واقع از فاکتورهای واسه افزایش بازدید سایت خود و در نتیجه پیشرفت رتبه خود استفاده می کنن. گوگل همه این سایتا رو شناسایی کرده و جریمه می کنه اما قبلا در این مورد گوگل کمی ضعف داشت تا این که طرح گوگل پاندا راه اندازی شد.
بازدید سایت
وجود گوگل پاندا، کمک بزرگی واسه گوگل هستش. وظیفه گوگل پاندا اینه که بهترین سایتا رو که هم ارزش محتوایی بالایی دارن و هم از قوانین گوگل پیروی می کنن رو انتخاب و سایتای نامعتبر رو حذف کنه در این صورت کاربران با اطمینان بیشتری می تونن از سایتای موجود استفاده کنن.

اهداف گوگل پاندا چیه

۱- حذف سایتایی که به سمت کپی ورداری مطالب می رن.
۲- حذف سایتا با محتویات کم ارزش و یا خارج از عرف
۳- حذف سایتایی که در بلک لیست (بلک لیست (لیست سیاه)) گوگل قرار گرفتن.

چیجوری می تونیم از گوگل پاندا در امان بمونیم؟

همونجوریکه فهمیدین، گوگل پاندا در واقع یه سیستم غربالگریه که سایتای معتبر رو از سایتای داغون کننده جدا میک ند و در نتیجه واسه کاربران، امنیت بیشتری برقرار می کنه. پس واسه در امان بودن از گوگل پاندا باید کارایی رو انجام داد:
۱- با سایتای نامرتبط با سایت خودمون و یا سایتایی با کیفیت کم رد و بدل کردن لینک نکنین.
۲- مطالب تکراری و کپی شده در سایت قرار ندین.
۳- در چند متن، از کلمات کلیدی برابر استفاده نکنین.
۴- سایت خود رو بروزرسانی کنین. مطالبی که مدتا از زمان گذشته رو ورداشته و مطالب جدید ارائه کنین.
۵- به تولید محتوا حواستون باشه. مطالب باید جدید، جذاب و با کیفیت بالا باشن.
۶- به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در تبلیغات زیاده روی نکنین. هم اینکه با سایتایی کار تبلیغاتی انجام بدین که انا هم رتبه بندی بالایی داشته باشن تا در رتبه بندی شما تاثیر مثبت بذارن.
۷- به کار گیری تصاویر در متنا رو یادتون نره این باعث می شه که گوگل پاندا نسبت به شما دید مثبت داشته باشه اما به دو نکته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اول این که کیفیت تصاویر باید بالا باشه تا در زمان بارگذاری روی سایت دچار افت کیفیت نشن و دوم این که تصاویر باید با نوع موضوع متن قرابت داشته باشن.

الگوریتم پاندا یه تغییر در الگوریتم رتبه بندی یافته های جستجوی گوگله که اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۱ اجرا شد و در سئو سایتای بسیاری تاثیر گذاشت. تغییر با هدف کاهش رتبه “سایتای کم کیفیت” و یا “سایتای کوچیک” و برگشت سایتای با کیفیت بالاتر به رده های بالای یافته های جستجو اجرا شده. CNET ازافزایش رتبه بندی وب سایتای خبری و سایتای شبکه های اجتماعی، و هم کاهش در رتبه بندی سایتای شامل مقادیر خیلی از تبلیغات گزارش داده. این تغییر بنا به گزارش رتبه بندی تقریبا ۱۲ درصد از تموم یافته های جستجو رو تحت تاثیر قرار داده. پس از اجرای الگوریتم پاندا، به سرعت  خیلی از وب سایتا، از جمله انجمن وب مستر گوگل، پر شد از شکایت از این موضوع که نقض کنندگان  کپی رایت رتبه بهتری از سایتای با محتوای اصلی می گیرن. در اون زمان، گوگل یه درخواست عمومی واسه ارائه داده هایی که به تشخیص بهتر این نقض کنندگان کمک می کرد داد. پاندا گوگل چندآپدیت پس از اجرای اصلی در فوریه ۲۰۱۱ دریافت کرده، و در آوریل سال ۲۰۱۱ به استفاده جهانی رسید. واسه کمک به ناشران آسیب دیده، گوگل یه مشاوره در وبلاگ خود، واسه ارائه بعضی از روشای آزمایش کیفیت از سایت جفت و جور کرد. گوگل یه لیست ۲۳ موردی در وبلاگ خود جفت و جور کرده  واسه جواب دادن به این سوال که “ملاک یه سایت با کیفیت بالا چیه؟” که قراره به طراحان سایتای اینترنتی کمک کنه که ” به شکل فکر گوگل” نزدیک شن.

عوامل رتبه بندی در الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا ا یه فیلتره که مانع می شه سایتا و یا صفحات با کیفیت پایین از رتبه خوبی در صفحه یافته های موتورهای جستجو به دست بیارن. آستانه فیلتر تحت تاثیر ارزیاب کیفیت گوگل قرار داره. ارزیاب کیفیت به سوالاتی مانند “ می خوام به این سایت واسه کارت اعتباری خود اعتماد کنم ؟” جواب میده، طوری که گوگل می تونه بین سایتای با کیفیت بالا و پایین فرق قائل شه.

ثبت اختراع گوگل پاندا (ثبت اختراع ۸،۶۸۲،۸۹۲)، در سپتامبر ۲۸، ۲۰۱۲ ثبت و، در ۲۵ مارس سال۲۰۱۴ مجوز گرفت. درکشورهایی که که الگوریتم پاندا ثبت شده گوگل پاندا یه نسبت بین سایتای دارای لینک داخلی و زیرو رو کردن و گشتنای منبع بوجود میاره،این نسبت بعد واسه ایجاد یه عامل اصلاح کننده در سراسر سایت استفاده میشن. عامل اصلاح کننده سایت هم  بعد واسه ایجاد یه عامل اصلاح کننده واسه صفحه ها براساس جستجو استفاده میشن. اگه صفحه نتونه به یه آستانه خاص برسه، عامل اصلاح کننده وارد عمل می شه و در نتیجه، صفحه رتبه بندی کمتری در صفحه یافته های موتور جستجو داره.

گوگل پاندا در رتبه بندی یه سایت به طور کامل و یا یه بخش خاص بیشتر از صفحات جدا از هم تو یه سایت تاثیر میذاره. در ماه مارس ۲۰۱۲، گوگل با بروزرسانی الگوریتم پاندا اعلام کرد که به دلیل گسترش مشکل” بهینه سازی زیادتر از اندازه ،” اونا در حال همسطح سازی سایتا هستن. گوگل میگه که تنها چند صفحه با کیفیت پایین و یا محتوای کپی واسه پایین نگه داشتن ترافیک یه سایت و حتی بی حرکت سازی سایت کافیه و پیشنهاد می کنه این صفحات  ورداشته شن، و مانع می شه از اینکه به وسیله موتور جستجو نشون داده شن، و یا بازنویسی شن. با این حال، Mat Cutts ، رئیس webspam در گوگل، اخطار میده که بازنویسی مطالب تکراری طوری که اونو اصلی بنمایاند ممکنه به اندازه کافی واسه بهبود جستحو واسه پاندا کافی نباشه. بازنویسی باید از کیفیت به اندازه کافی بالا بهره مند باشه، طوری که محتوای جدید  “ارزش اضافی” واسه  وب بسازه. از مطلبی کلی، غیر خاص، و نه به طور قابل توجه ای متفاوت از چیزی که الان هست انتظار نمی ره که رتبه خوبی پیدا کنه: “این جوری سایتا مهم نیس با این وجود که تکراری نیس که اما هیچی جدیدی هم ارائه نمی کنه “.

بروزرسانی الگوریتم پاندا

در دو سال اول، بروزرسانی الگوریتم پاندا یه بار در ماه اجرا می شد اما گوگل در مارس ۲۰۱۳ اعلام کرد که به روز رسانیای آینده درون الگوریتم وارد شده و در نتیجه کمتر قابل مشاهده و مداومه. گوگل، پاندا ۴.۰ رو در ۲۱ می ۲۰۱۴. منتشر کرد.