تکنیک‌ها‎ی ارتقاء سئو محتوای سایت

 فوت وفن ها‎ی ارتقا سئو محتوای سایت : 

در این نوشته به بعضی از مهم ترین تکنیکای ارتقا سئو محتوای سایت می پردازیم .

۱-انتخاب تصاویر قشنگتر و کم حجم واسه بارگذاری در سایت
جستجوگران اینترنتی ‎نگاه تیزبینی به طراحی دارن ‎و در مورد مسایل زیبایی شناسی ‎حساس ان. هر چند طراحی سایت اهمیت زیادی واسه کاربران اینترنتی داره، اما این فقط در نگاه اول هستش و در واقع اون چیزی که موجب جلب نگاه بازدیدکننده می‎شه، تصاویر قشنگتر و در عین حال کم حجم و هم اینکه مطالب خواندنیه که در درون سایت قرار دارن. در واقع محتوای سایت اهمیت بیشتری نسبت به طراحی سایت داره و نقش پادشاه سایت رو اجرا می کنه.

۲-رعایت اصول سئو واسه قرار گرفتن در صفحه اول
موتورهای جستجو طوری طراحی شدن که اندازه کیفیت محتوای سایت ها‎ رو با همدیگه مقایسه می‎کنن، بهترین رو بر می گزینند و در صفحه اول یافته های جستجو قرار میدن. ‎هر چقدر محتوای سایت با پارامترها و الگوریتم ها‎ی موتورهای جستجو همخوانی بیشتری داشته باشه، بر اندازه رتبه سایت هم اضافه می‎شه. استفاده متناسب و با قانون از کلمات کلیدی یه راه مؤثر در این مورد هستش.

۳-نوشتن مطالب به درد بخور، مؤثر و منطقی
باید تا حد امکان از مطالب علمی، منطقی و به درد بخور استفاده کرد. به کار گیری مطالب تکراری، نامفهوم و گیج کننده، بازدیدکننده رو خسته می‎کنن و از خوندن ادامه مطالب باز می‎داره. ‎مطالب باید با موضوع و عنوان صفحه به طور کاملً منطبق باشن و براساس درخواست خواننده جفت و جور شن بطوری که مانع از ترک بازدیدکنندگان گردند. باید در نوشته ها‎ با خوانندگان رابطه برقرار کرد و به شکل ماشینی عمل نکرد. ‎

۴-توجه به نیازای بازدیدکنندگان و شناخت مخاطبان
شناخت مخاطبان اهمیت زیادی در افزایش رتبه سایت داره. یه طراح و مدیر سایت باید بدونه که مخاطبان دوست دارن چه مطالبی رو بخونن. از طرف دیگه، محتوای سایت باید بر اساس نوع کارکرد شرکت و هم اینکه درخواست مشتریان جفت و جور شه. به این معنا که قبل از جفت و جور محتوا، باید در مورد اون چیزی که مخاطبان مورد نظر شما می‎خواهند، فکر کنین. مثلاً واسه معرفی یه هتل باید ساعت ها‎ی کاری، اتاق ها‎ همراه با امکانات، لیست غذایی قابل دسترس، تصویر داخلی رستوران و مواد غذایی، صفحه‎ای در مورد توانایی ها‎ی پذیرایی، نشانی هتل و معرفی کارکنان هتل در سایت ارائه کنین.

۵-به کار گیری یه وبلاگ
وقتی که بازدیدکنندگان وبلاگ شما رو مطالعه می‎کنن و می‎خواهند اون رو با بقیه به اشتراک بذارن، وبلاگ شما به صورت یه پیوند به اشتراک گذاشته می شه. به این معنا که وبلاگ با لینک سایت پیوند می‎خورد و به شکل غیرمستقیم نشانی سایت هم در اختیار اونا قرار می گیرد. پس هر هفته واسه وبلاگ خود مطلب جدید جفت و جور کنین. وقایع رایج مربوط به فعالیت و شغل خود و یا موضوع مورد علاقه خوانندگان خود رو انتخاب کنین. وبلاگ ها‎ مکانی مناسب واسه به اشتراک گذاشتن خبرهای جدید و دسته اول هستن، از این رو مورد توجه کاربران اینترنتی قرار می گیرن.

۶-پیدا کردن مطالب به روز و مربوط به زمینه کاری
با سایت ها‎یی که محتوای مربوط به زمینه کاری شما دارن، در رابطه باشین. از آخرین اخبار و رقابت ها‎ی مربوط به زمینه فعالیت خود باخبر باشین. مطالعه زیاد شما رو مجبور می‎کنه تا سوال کنین طرح ها‎ی خود رو تحلیل کنین، اون ها‎ رو پیشرفت بدید، باحال ترین اون ها‎ رو انتخاب و در سایت خود بذارین.

۷-تبلیغات کم و مطالب علمی زیاد
هدف بیشتر کسائی که وارد موتورهای جستجو می‎شن، نه شنیدن تبلیغات جنسا و اجناس، بلکه رسیدن به مطالب علمیه. ‎تعریف و تعریف زیادتر از اندازه از یه محصول موجب خسته شدن و بی اعتباری سایت در پیش بازدیدکنندگان می‎شه.

۸-پیوند لینک
پیوند کلید واژه ها‎ی با لینک سایت ها‎ی معتبر می‎تونه بر اندازه اهمیت محتوای سایت اضافه کنین.

۹-اندازه مطالب در حد متعادل باشه
کوتاه بودن مطلب موجب ناامیدی بازدیدکننده و ترک سایت می شه. البته قرار دادن مطالب طولانی هم موجب خسته شدن بازدیدکننده می‎شه. محتوای سایت باید در عین کاربردی و به درد بخور بودن، کوتاه هم باشه.