پیش بینی سئو در سال ۲۰۱۶

همزمان که علم پیشرفت می کنه، اینترنت و فنون مختص اونم در حال پیشرفته. مثلا علم که بها در دنیای مجازی می پردازه، همیشه در حال تکمیل شدنه و ما همیشه تماشاگر پیشرفت در این علم هستیم.
در دنیای امروز که تکنولوژی پیشرفت کرده و افراد در هر مکانی می تونن به اینترنت دسترسی داشته باشن و واسه این کار حتما به کامپیوتر نیاز نیس بلکه با گوشی هم این امکان واسه اونا جفت و جوره، پس گوگل هم باید وسیله ها و برنامه هایی رو طراحی کنه که بتونه شرایط بهتری رو واسه کاربران و وبمسترها جفت و جور کنه. مثلا گوگل در سالای گذشته تلاش کرده که بتونه امکانات به کار گیری موبایل واسه دسترسی به اینترنت رو واسه کاربران و وبسمترها جفت و جور کنه چون در دنیای امروز بیشتر افراد تمایل دارن به جای این که همیشه لپ تاپ با خود به همراه داشته باشن، از گوشی استفاده کنن.

موبایل

با در نظر گرفتن تغییرات وسایل گوگل وبمستر در سال گذشته و پیشرفتایی مانند کنترل کننده های اندازه سازگاری با موبایل و وسایل تست کننده داده ها، اطلاعات بیشتری واسه بهینه سازی سایت و بازاریابی آنلاین در اختیار داریم. حالا به توضیح تغییرات احتمالی موثر بر سئو در سال پیش رو می پردازم.

سئو

بازاریابی هوشمند
شاید هوش بازاریابی به گوشتون خورده، اما بازاریابی هوشمند چیجوری؟ تکنولوژی بخش جداناپذیری از زندگی کارشناسان سئو شده و باید از اون بهتر، سریع تر و قوی تر از گذشته استفاده کنیم. الان بازاریابان از تعداد زیادی وسیله به خاطر ارائه یافته ها به مشتری هاشون استفاده می کنن. داشتن یه وسیله تکی که بتونه از دیگر وسیله ها اطلاعات و دیتا جمع آوری کنه در عین حالا که توانایی یادگیری و تحلیل الگوریتمی رو داره، رویدادی در آینده میشه.
بهینه سازی موبایل
گوگل در سالای گذشته تلاش زیادی واسه جفت و جور کردن تجربه کاربری مطلوب موبایل کرده. از اضافه کردن ریچ اسنیپت mobile friendly به یافته های جستجو گرفته تا جفت و جور کردن یافته های خاص واسه جستجوهای دستگاه های موبایل. در آوریل ۲۰۱۵، گوگل به کار گیری این ویژگی رو دلیلی همگانی و جهانی ساخت که تاثیر زیادی در یافته های جستجو داشت. گوگل سه راه حل واسه طراحی سایت موافق با موبایل ارائه کرده:

راه حل

• طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا : به کار گیری کد HTML برابر در دسکتاپ، تبلبت و موبایل.
• روش داینامیک : به کار گیری URL یه شکل در هر دستگاهی که مصرف کننده استفاده می کنه که نسخه متفاوتی از HTML رو واسه هر دستگاه بسته به نوع سرور بوجود میاره.
• URLهای جداگونه : به کار گیری کدهای متفاوت واسه هر نوع دستگاه.
دقت فنی
بیشتر کارشناسان سئو ارزش بهینه سازی و بازاریابی محتوا رو می دونن و نباید از دقت فنی سئو و بهینه سازی دیداری غافل شن. سئوی فنی با همه مسائل رابطه داره؛ از سرورها گرفته تا داده های ساخت یافته و به جستجوی ارگانیک کمک می کنه تا چیزی نامعلوم و ندیده نمونه.

بازاریابی محتوا

داده های ساخت یافته
در سال ۲۰۱۶، داده های ساخت یافته به رشد خود ادامه میده. گوگل در روزنامه خود به توضیح اهمیت اون پرداخته. نمودار علم یا همون knowledge graph قوی تر می شه و لایه های خاصی از داده ها رو واسه گوگل بوجود میاره.
اندازه تاثیر کرال
سایت شما به طور منظم کرال شده و همه مشکلاتی که موتورهای جستجو بین بازدید پیدا کردن ورداشته می شو. گوگل گزارشات فنی رو در Google Search Console عنوان می کنه و بخشی جدید واسه گوشیای هوشمند به طور خاص ایجاد کرده. در سال پیش رو این گزارشات رو رفع کنین و کرال رو تمیز و موثر نگه دارین.

مشکلات

تگای جداگونه HTML5
به کار گیری یه تگ واسه همه صفحات بهترین راه حل نیس. بعضی از محتواها باید در سایدبار، فوتر یا یه آدرسی باشن که ارزش خاصی به صفحه وب بدن.
کمک به گوگل واسه درک مضمون محتوا : کلید دیگری واسه سئو در سال ۲۰۱۶ کمک به گوگله! گوگل محتوا رو می فهمه اما شاید عبارات و کلمات خاصی رو ندونه. اما چیجوری به گوگل کمک کنیم:
• محتوایی که قشنگتر نوشته شده باشه و بهینه باشه بازم اهمیت بیشتر و بیشتری پیدا می کنه.
• اضافه کردن به محتوای منتشر شده مانند FAQا بهتر از ایجاد کردن صفحات جداگونه واسه هر جواب میشه.
• به روزرسانی وبلاگا با اطلاعات جدید، لینکای داخلی خاصی رو بوجود میاره.
RankBrain
RankBrain ماشین جدید گوگل واسه یادگیری هوش مصنوعیه که به خاطر ارتقای یافته های جستجو استفاده می شه. این ماشین، به خودی خود یاد میگیره و به خود آموزش میده که چیجوری کاری رو انجام داده و یافته ها رو تحلیل کنه تا چیزی که “بهتر” است رو تشخیص بده. با تغییراتی که در یافته های جستجو تماشاگر هستیم، به چگونگی بهینه سازی محتوا و روشای پیشرفته اون اطلاع کامل پیدا می کنیم که تاثیر زیادی در بازاریابی هوشمند می ذاره.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶ اهمیت بیشتری پیدا می کنن. فیسبوک به پیشرفت کارکرد جستجوی خود می پردازه تا یافته ها رو در پلت فورم خود به جای صفحات خارج از خود نشون بده. پینترست، لینکداین و توییتر هم همین روند رو طی می کنن. البته توییتر و فیسبوک تغییراتی دیگری دارن، بدین صورت که گوگل محتواهای اونا رو بیشتر از قبل در یافته های جستجو نشون میده. یعنی در سال ۲۰۱۶ دیوار بین محتوای وب و محتوای شبکه های اجتماعی به آرومی پاک می شه.
منابع:
https://www.vertical-leap.uk/blog/seo-predictions-for-2016/