کاهش طول عمر انسان با سبک زندگی اشتباه

اگه می خواید یه رو تجربه کنین باید از اشتباهات عادی سبک زندگی مدرن دوری کنین در این مقاله ۵ عادت اشتباه زندگی که باعث کم شدن عمر شما میشه رو معرفی کردیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ بیشتر خودمو فردی سالم تلقی می کنم: مرتب به باشگاه می روم، از شب قبل غذای فردا ناهارم رو آماده می کنم تا هوس فست فود به سرم نزنه، مصرف شکر رو به کمترین حد ممکن رسونده ام. پس با این حساب باید ۱۲۰ سال عمر کنم، درست می گویم؟

اما جوری که از دلایل پیداست، زندگی سالم خیلی پیچیده تر از ورزش منظم و خوردن غذای سالمه. شرایط بی ارزش ی زندگی بیشتر از چیزی که تصور می کنین بر سلامت شما موثره. اینجا به ۵ مورد از مسائلی که از عمر شما می کاهد، اشاره می کنیم.

  1. به اندازه ی کافی فلفل تند نمی خورید.

نه، ما آنقدرها هم فلفل تند نمی خوریم، منظورم آنقدریست که پرزهای چشایی رو قلقلکی داده و بعد به مرور عادت دهد. محققان چینی عادات غذایی بیشتر از ۳ میلیون نفر رو به مدت ۷ سال پیگیری کردن و به این نتیجه رسیدن، خطر مرگ در آدمایی که ۶ تا ۷ روز از هفته غذای فلفلی تند مصرف می کنن تا ۱۴٪ کمتر از افرادیست که فقط ۱ روز یا کمتر غذای فلفلی مصرف می کنن، است.

طبق مطالعاتی که در مجله ی پزشکی بریتانیا به چاپ رسید، مشخص شد ترکیبات فعال فلفل چیلی، موسوم به کپسای سین نقش مهمی رو در این مورد اجرا می کنه. چون از خواص ضد-چاقی، آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضد افزایش فشار خون برخورداره.

  1. بیشتر در تنهایی به سر می برید.

شک نداشته باشین عقیده دارم وقتی که در تنهایی به سر می بریم، بهترین زمان های کسب شعور و سلامت عقله، اما مراوده با شخصیت های والا هم به پرورش روابط انسانی منجر می شه.

تحقیقات گذشته که در مجله ی دیدگاه علم روانشناسی به چاپ رسید، اقرار داشت خطر مرگ زودرس در کمین افرادیست که بدون روابط اجتماعی هستن.

محققان در تجزیه تحلیل داده های ۷۰ تحقیق جور واجور، به این نتیجه رسیدن که احساس تنهایی خطر مرگ زودرس رو تا ۲۶٪ افزایش می دهد، حال اینکه زندگی کردن به تنهایی این رقم رو به ۳۲٪ می رساند. حقیقتی ترسناک تر: محققان به این نتیجه رسیدن که تنهایی طلبی و احساس تنهایی با خطر دچار شدن به چاقی بیش از اندازه رابطه تنگاتنگی داره.

  1. بیشتر از اینکه وایسید، در حالت نشسته هستین.

نشستن در محیط کار دوری ناپذیره. زمان هایی که در مقابل کامپیوتر خود، قوز کرده اید که خود قضیه ایی دیگه س. تحقیقات منتشر شده در مجله ی طب داخلی نشون دهنده اون هستش که نشستن و تماشای تلویزیون و چیزای دیگه ای به جز اینا، با خطر افزایش شکل های جور واجور مرگ های متفاوت به وجود اومده بوسیله خطر دچار شدن به مریضی های قلبی عروقی تا دیابت نوع ۲ ربط داره.

در مطالعه ایی دیگه که این زمینه در مجله ی پیشگیری، علائم و علم سرطان شناسی به چاپ رسید، آمده اگر، به طور خاص زنان و نه مردان، بیشتر وقتا فراغت خود رو با نشستن سپری کنن، خطر دچار شدن به شکل های جور واجور سرطان مثل سرطان مغزاستخوان، سرطان سینه ی بدخیم و سرطان تخمدان رو در خود زیاد کرده ان.

  1. رفت و آمدهای روزانه شیره ی جانتون رو می کشد.

بعضی وقتا راه منزل تا محل کار خواه از نظر روحی، خواه جسمی، حتی از نشستن پشت میز محل کار هم بدتره. تحقیقی در تگزاس نشون می دهد طولانی بودن راه منزل تا محل کار با تحلیل فعالیت های فیزیکی و افزایش فشار خون رابطه مستقیمی داره.

تحقیقات به چاپ رسیده در مجله ی امریکاییِ طب پیشگیرانه نشون دهنده اون هستش که رفت و اومد روزانه در مسیرهای طولانی که بیشتر از ۲۴ کیلومتره موجب افزایش توده ی بدنی و افزایش چربی شکمی می شه. هم اینکه استرس زیاد به وجود اومده بوسیله ترافیک انبوه خطر دچار شدن به خستگی بیش از اندازه، اضطراب، افسردگی و انزواطلبی رو افزایش می دهد.

  1. مشکل خواب دارین، نبود خواب کافی یا خواب زیادتر از اندازه.

خواب، آخرین کلید طلاییه، فقط کافیه به اندازه بخوابین، نه بیشتر و نه کمتر. طبق تحقیقات به چاپ رسیده در مجله ی خواب، هم کمبود خواب و هم خواب زیادتر از اندازه منتهی به مرگ زودرس می شه.

مطالعه ی مروری ۱۷ مورد از تحقیقات صورت پذیرفته در مورد ی اندازه خواب و رابطه اون با مرگ و میر که به مقایسه ی آدمایی که در شبونه روز بین ۷ تا ۸ ساعت می خوابند و آدمایی که کمتر از ۷ ساعت در شبونه روز می خوابند نشون می دهد خطر مرگ در افراد گروه دوم ۱۲٪ بیشتر از گروه اوله. خواب طولانی، بیشتر از ۹ ساعت در شب، خطر مرگ رو تا ۳۰٪ بالا می برد.

محققان پیشنهاد می کنن، اگر عادت دارین کمتر یا زیادتر از اندازه عادی بخوابین، دلایل مشکل الگوی خواب خود رو کشف کنین و شاید نیازمند درمان دارویی هستین.

دیدن نیمه پر لیوان و نگاه مثبت در زندگی

مواد غذایی به درد بخور واسه افزایش طول عمر

آی بانو افزایش طول عمر عادت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *