۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از آن ها اجتناب کنید

بازاریابی محتوا، سئو و بهینه سازی سایت

سئو

۵ اشتباه در تولید محتوا که باید از اونا دوری کنین

رامین محمودی

۷

۱

۳ ۰۰۰۱

کپی رایتینگ (یا همون تولید محتوای تبلیغاتی) فاکتوری بسیار مهم در روش هدف دار سئو هستش. تولید محتوای با کیفیت عاملیه که به سایت شما کمک می کنه در یافته های جستجو رتبه بهتری داشته باشه و در میان رقبا قابل تشخیص باشه.

شایدً شمام می خواین تولید محتوا رو به درستی و بدون اشتباهات فاحش انجام بدین تا در آینده به مشکل خاصی برنخورید. اما سوال اینجاس که در این راه باید از چه اشتباهات و خطاهایی دوری کنین؟ در این مقاله می خوایم اشتباهات رایجی که بقیه در تولید محتوا انجام میدن رو واسه شما بگیم تا بتونین به بهترین راه واسه سایت خود کپی رایتینگ کنین.

تحقیق نکردن درباره کلید واژه

شک نکنین که تولید محتوای اصولی واسه سئو با تحقیق و تحقیق کلمات کلیدی شروع می شه. پیشنهاد می کنیم قبل از دست به کار شدن، وقتی رو صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنین که می خواین واسه اونا در یافته های جستجو رتبه داشته باشین. روند تحقیق درباره کلمات کلیدی رو جدی بگیرین، شاید این روند کمی خسته کننده باشه، اما به شما قول می دیم که ارزشش رو داره. پس از این مرحله خیلی راحت عبور نکنین.

تولید محتوای کپی و بد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در بخش سئو کپی رایتینگ و تولید محتوا انجام می شه، نوشتن محتوا فقط و فقط واسه سئو هستش. همونطور که بارها شنیدین، محتوا پادشاه س. محتوای به درد بخور و قوی به شما کمک می کنه در یافته های جستجو بهترین رتبه بندی رو به دست بیارین. اما یادتون باشه که محتوا نباید فقط واسه موتورهای جستجو نوشته شه.

درباره موضوع مطلبی که قراره بنویسین، خوب فکر کنین. همیشه مخاطبان خود رو در اولیت بذارین. پیام خود رو تعریف کنین تا بدونین می خواین چی به مخاطباتون بگید. شما باید محتوای با کیفیت رو براساس ایده های ناب و اصیل بنویسین. این نوع محتوا میتونه ترافیک بیشتری به سمت سایت تون جذب کنه. تولید محتوای به درد بخور و با کیفیت، دقیقاً همون چیزیه که بازدید کننده رو به مشتری تبدیل می کنه!

ایده

استفاده زیادتر از اندازه از کلید واژه یا Keyword Stuffing

اگه با علم سئو آشنایی داشته باشین، حتماً با عبارت Keyword Stuffing آشنایی دارین. وقتی که کلمات کلیدی خود رو پیدا کردین، تلاش کنین زیادتر از اندازه روی اون تاکید نکنین. لزومی نداره از کلید واژه مورد نظرتون در هر جمله استفاده کنین! یادتون باشه که استفاده زیادتر از اندازه از یه کلید واژه در محتوا نتیجه برعکس داره و هیچ کمکی به رتبه بندی سایت تون نمی کنه.

خوندن اینجور متنی بسیار سخته و هیچ کاربری علاقه نداره محتوایی که فقط واسه موتورهای جستجو نوشته شده رو مطالعه کنه. هم اینکه، اگه محتوای خود رو زیادتر از اندازه واسه موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنین باید با گوگل پنالتی دست و پنجه نرم کنین.. با به کار گیری افزونه Yoast خیلی راحت می تونین از تعداد کلمات کلیدی  در متن تون باخبر شید. پلاگین Yoast به شما میگه که ۲٫۵% از متن شما باید روی کلید واژه مورد نظرتون تمرکز داشته باشه. اگه چگالی کلمات کلیدی بیشتر از این مقدار باشه، پلاگین Yoast به شما اخطار میده.

دقیق شدن و فوکوس کردن روی یه کلید واژه

زیادتر از اندازه روی یه کلید واژه خاص تمرکز نکنین. تلاش کنین با تولید محتوای خوب واسه چندین کلید واژه، هم معنی یا هم خونواده رتبه بندی داشته باشین. به خصوص وقتی که می خواین واسه یه کلید واژه طولانی (Long-Tail) رتبه خوبی در یافته های جستجو گوگل داشته باشین، بهتره ترتیب کلمات رو تغییر بدین. مثلاً می تونین از هر دو عبارت کفش آبی آدیداس مردونه و کفش مردونه آدیداس آبی استفاده کنین. اگه در محتوای خود فقط از یه کلید واژه استفاده کنین، مخاطبان در بین خوندن احساس تعجب می کنن.

محتوای غیر قابل فهم

یکی دیگه از اشتباهات رابج دیگری که در بخش تولید محتوا و سئو کپی رایتینگ انجام می شه اینه که بعضی افراد محتوای غیر قابل خوندن یا خسته کننده تولید می کنن. هممون خوب میدونیم که نوشتن یه محتوای خوب کار بسیار سختیه، با این وجود مقاله شما باید به اندازه ای شیوا و روان باشه که خواننده دچار هیچ مشکلی نشه.

مشکلی

تلاش کنین از جمله های طولانی استفاده نکنین. تعداد کلمات پستای وبلاگ بسیار مهم هستن، اونا رو جدی بگیرین. تا حد ممکن از کلمات و عبارات سخت دوری کنین. هم اینکه، روشن بودن ساختار متن خود رو بررسی کنین تا مطمئن شید که خوانندگان پیام شما رو خوب درک می کنن. شاید بتونیم بگیم که مهم ترین بخش از سئو کپی رایتینگ (یا تولید محتوا)، همین روشن و قابل درک بودن متن یه مقاله س.

خوانندگان باید بتونن اون چیزی رو که می نویسید، خیلی راحت خونده و بفهمن. اگه بتونین متنی بنویسین که خوندنش واسه کاربران راحت باشه، خوانندگانتان بازم به سایت شما سر میزنن. اینطوری میتونین اونا رو کنار خود داشته باشین.

نتیجه گیری

اشتباهات سئو کپی رایتینگ وقتی اتفاق می افته که افراد روی کیفیت متن خود تمرکز نمی کنن. ایده و داستان محتوای شما باید جدید و قابل خوندن باشه تا بتونه کاربر رو به خود جذب کنه. هم اینکه باید بدون اینکه از شیوایی و سادگی متن تون کم بشه، اونو واسه موتورهای جستجو بهینه سازی کنین. نکاتی که درباره کلمات کلیدی گفتیم رو یادتون باشه. اگه جملات به کار رفته در متن تون عجیب و غریب باشه، بدونین که بازدید کننده سایت تون رو ترک می کنه.

با امید به اینکه خوندن این مقاله تونسته باشه چند تا نکته مهم در سئو کپی رایتینگ رو به شما گفته باشه. اگه در مورد بازاریابی محتوا یا سئو و بهینه سازی سایت براتون سوالی دارین می تونین اونو از راه دیدگاه ها با ما در میان بذارین. کارشناسان نوین در اسرع وقت به سوالاتون جواب میدن.

بازاریابی محتوا