۷ روشی که می‌توانید با آن‌ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید

در این مقاله می خوایم ۷ نکته مهم واسه جذب مشتریان ثابت رو آموزش بدیم ، با داشتن مشتریان ثابت و وفادار فروش خود رو خیلی زیاد کنین.

به دنبال مشتریان ثابت بیشتری هستین؟ می دونین که هر چی مشتریان ثابت بیشتری داشته باشین فروش بیشتری هم دارین. یعنی، باوجود مشتریان ثابت خیالتون از واسه فروش راحت تر میشه و می تونین روی جذب مشتری تمرکز بیشتری داشته باشین. اما به دلایلی که رعایت نمی کنین و به اون نمی پردازید مردم اون یکم که شما فکر می کنین جذب کسب وکار شما نمی شن و در طرح شما اسم نویسی و ثبت نام نمی کنن. شما هر چیزی که یه متخصص به شما آموخته انجام دادین. وبلاگ ستختین، ایمیل ستختین و در شبکه های اجتماعی فعال هستین. اما نمی تونین مشتری ثابت و دائمی جذب کنین. حال چیکار باید کرد؟

اینجاس که باید به این ۷ نکته توجه کنین :

۱٫ مردم رو به صورت رایگان و بدون هزینه دعوت کنین:

مرد رو به صورت رایگان و بدون هزینه دعوت کنین، تا به شما ملحق شن طوری که اونا هم از این دعوت استقبال کرده و با بقیه هم به اشتراک بذارن. به طور مثال با فرستادن یه ایمیل کوتاه اونا رو به شرکت و ثبت نام در سیستم خود دعوت کنین. اگه مایل بودن به شما می پیوندن و حتی با بقیه هم در این رابطه صحبت و مشورت می کنن.

۲٫ کل سایت خود رو با تبلیغات و بسته های فروشی خود پر نکنین:

دقت کنین بیشتر مردم توجهشون به کدوم بخشای وب سایتتون جلب می شه و بسته های تبلیغاتی و اجناس فروشی خود رو در اون جاها بذارین تا مشتریان و بازدیدکنندگان فکر نکنن شما یه فروشنده بی نظم و شلوغ هستین.

معمولاً در ۵ بخش و مکان جور واجور از صفحه سایت خود می تونین این بسته ها رو ارائه داده و به نمایش بذارین:

  • در کنارهای باریک صفحه: معمولاً بازدیدکنندگان یه صفحه وب به کنارهای صفحه و تبلیغات اون نگاه میندازن.
  • در صفحه اصلی سایت: وقتی که مخاطب در گوگل صفحه ای رو جستجو می کنه ممکنه صفحه اصلی سایت نمایان شه. پس تقریبا بیشتر بازدیدکنندگان صفحه اصلی سایت رو می بینن.
  • در بخش « درباره ما » ، آدمایی این بخش رو جستجو و نگاه می کنن که میخوان با چگونگی کار شما آشنا شن. پس این قسمت هم به وسیله بعضی از از بازدیدکنندگان سایت مشاهده می شه.
  • در زیر و پایین صفحه سایت: تجربه نشون داده که مردم تمایل دارن در بعضی از شرایط اطلاعات پایین صفحه وب رو هم بخونن.
  • در میونهای صفحه: توجه بازدیدکنندگان به میونهای صفحه زیاد جلب می شه.تلاش کنین مطالب جذاب و بروز در این قسمت بذارین تا کاربر شما از تموم مطالب رد نشه و سریع به انتهای صفحه نره.

گذاشتن تبلیغات شما در ۵ بخش گفته شده باعث تشویق بیشتر کاربران جهت ثبت نام در سایت شما می شه.

۳٫ مردم رو راضی به توئیت کردن کنین:

وقتی که شما یه وبلاگ می کنین یا پست می ذارین درواقع در حال خلق فضایی هستین تا اونو با بقیه به اشتراک بذارین. در این راه باید عوامل محرکی باشه تا مردم رو تحریک کنه تا پست شما یا وبلاگ شما رو توئیت کنن و با این کار اطلاعات سایت شمارو به بقیه هم منتقل کنن.
مثلاً از عبارتایی مثل واسه توئیت کردن کلیک کنین، یا توئیت کردن آسون در این بخش، استفاده کنین. این روش باعث افزایش بازدیدکنندگان سایت و وبلاگ و مطالب به اشتراک گذاشتۀ شما می شه. در ایران با در نظر گرفتن محبوبیت لینکدین می تونین این کار رو واسه لینکدین هم انجام بدین.

۴٫ از مردم بخواین تا پستای شمارو به اشتراک بذارن:

یادتون باشه که کاربران پستایی رو که دوست دارن با بقیه هم به اشتراک می ذارن. پس شما باید حتماً به اونا این مسئله رو یادآوری کنین که پستا و اطلاعات سایت شما رو با بقیه هم به اشتراک بذارن. مثلاً از اونا بخواین به دوستای خود ایمیل بزنن و یا از اون بخوان تا به سایت شما سر بزنن و از پستاتون دیدن کنن. بعضی وقتا اشکالی نداره در پایین صفحۀ خود و پست هاتون هم بنویسین و این نکته رو یادآوری کنین که این مطلب با بقیه به اشتراک گذاشته شه. یا در انتهای ایمیلایی که می فرستید ، این مطلب رو یادآور شید.
بهتره این مورد رو به صورت درخواست بذارین نه به صورت یه امر!
مثلاً بهتره در انتهای پست یا ایمیل خود این طور بنویسین: اگه از این مطلب خوشتون اومد اونو با دوستای خود هم به اشتراک بذارین.

۵٫ به بازدیدکنندگان کمک فکری کنین:

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که امکان داره زیر پستاتون بازدیدکنندگان سؤالاتی از شما سوال کنن و از شما بخوان به اونا کمک کنین. هوشمندانه ترین کاری که می تونین انجام بدین جواب به سؤالات کاربران و اطمینان دادن به اونا واسه رفع مشکلشانه. چون به احتمال زیاد اونا واسه بررسی جواب سؤال خود به پست شما دوباره سر میزنن و دوباره از اون بازدید می کنن. حتی شما می تونین از اونا بخواین تا از راه ایمیل با شما در رابطه باشن تا شما بتونین یه رابطه دوستانه و صمیمی با اونا برقرار کنین.

۶٫ حتماً در انتخاب اسم و لقب ایمیل خود حواس جمع و با دقت باشین:

در انتخاب اسم و لقب ایمیل خود هوشیارانه عمل کنین. چون بازدیدکنندگان واسه بار اوله که با شما آشنا می شن و اسم و لقبی که استفاده می کنین اثر زیادی داره. مثلاً امکان داره افراد دیگری هم با همون اسم وجود داشته باشن. پس نباید سوءتفاهم شه.

۷٫ همیشه به پروفایلای خودسر بزنین و اونا رو چک کنین:

شاید درباره اشتراک گذاری اطلاعات و اتصال اون به دیگر شبکه های مجازی در پروفایلای اجتماعی خود شنیده باشین. شما می تونین در پروفایلای شبکه های اجتماعی خود این کار رو انجام بدین. می تونین با اتصال فید سایت به بافر (Buffer) محتوای سایت خودتون رو با شبکه های اجتماعی تون برابر سازی کنین.

در این متن نکته های غفلت در جذب بازدیدکننده رو گفتیم. حال زمان اصلاح کردن روش قبلی و ایجاد تغییره. مطمئناً کار آسونی نیس یا شاید احساس کنین کار الکی ایه که به ایمیل خود و لیست اون سروسامان بدین. اما همه میدونیم که واسه موفقیت باید قدمای کوچیک و جزئی رو هم با دقت برداشت تا به یه موفقیت بزرگ رسید. از حواس پرتی و غفلت دوری کنین و به این نکات دقت کنین تا بازدیدکنندگان بیشتری رو در سایت خود جذب کنین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۷ روشی که می تونین با اونا مشتریان ثابت بیشتری جذب کنین