مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

بهترین تاکسی های اینترنتی ایران

بهترین تاکسی های اینترنتی ایران


به جرات می توان گفت که اینترنت بزرگ ترین و شگرف ترین تحولات را در زندگی انسان ها ایجاد کرد و شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بتوان از طریق آن، کسب و کارهای بیشماری را ایجاد نمود. این روزها نام تاکسی اینترنتی را زیاد می شنوید که هر روز نیز در حال گسترش هستند و هرکدام با ارائه خدمات مختلف، فعالیت خود را آغاز نموده اند. یکی از موفق ترین شرکت های دنیا در زمینه حمل و نقل و تاکسی های اینترنتی، Uber بوده که یک شرکت آمریکایی است. این کمپانی سبب شد تا سایر کشورهای جهان نیز فعالیتی مشابه این شرکت را آغاز کنند. اکنون در کشورمان نیز شاهد خدمات رسانی شرکت های مختلفی در این زمینه هستیم. جهت آشنایی شما عزیزان با این سرویس حمل و نقل، مطالبی را جمع آوری کرده ایم و در قالب این مقاله آن را شرح می دهیم.

تغییر روش های سنتی حمل و نقل با تاکسی آنلاین

بدون شک بارها و بارها برای تان پیش آمده است که برای رفتن به جایی عجله داشته و تصمیم گرفته اید که با نزدیک ترین آژانس محله تتان تماس بگیرید و درخواست یک ماشین کنید و قطعا با نبود ماشین مواجه شده اید. این روزها کمتر کسی به سراغ روش های سنتی می رود. از خرید گرفته تا انجام امور بانکی و خرید بلیط برای مسافرت و در نهایت گرفتن تاکسی. در واقع با وجود ماهیت اینترنت و پر رنگ تر شدن روز به روزش، مردم برای صرفه جویی در وقت و هزینه های شان ترجیح می دهند همانطوری که در خانه بر روی یک کاناپه لم داده اند کارهای شان را به راحتی با چند کلیک ساده انجام دهند. گرفتن تاکسی اینترنتی هم یکی از همین کارهای راحت است. با وجود اپلیکیشن های تاکسی آنلاین کمتر کسی به سراغ روش های سنتی می رود.
از طرف دیگر استفاده از تاکسی های آنلاین سبب شده است که کسب و کارهای سنتی مانند آژانس های درون شهری بازارشان روز به روز کسادتر از گذشته شود. تصورش را بکنید که یک راننده آژانس ساعت ها در آژانس منتظر می نشیند تا کسی تماس گرفته و یک سرویس به پستش بخورد و پس از بردن سرویس باز به آژانس برگشته و منتظر سرویس بعدی می نشیند. در حالیکه یک راننده تاکسی آنلاین پس از پیاده کردن مسافرش می تواند سریعا یک سرویس جدید را قبول کند! و یا در هر گوشه ای از شهر مسافر جابجا کند. همین موضوع سبب می شود که کسب و کارهایی که به صورت سنتی فعالیت می کنند به مرور زمان ضعیف و ضعیف تر شوند، چراکه این مردم هستند که با انتخاب شان تعیین می کنند که چه کسی در بازار حمل و نقل پیروز میدان شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   جدیدترین ظروف سرامیکی دکوری را از کجا بخریم؟

تاکسی های اینترنتی

امکان استفاده از تاکسی اینترنتی از سال ۹۳ برای پایتخت نشین ها فعال شد و آن ها متوجه شدند که بدون نیاز به پیدا کردن شماره آژانس های مختلف و چانه زدن بر سر قیمت ها، یک تاکسی پیدا کنند و به مقصدشان بروند. این تاکسی ها شامل برخی ماشین های مدل بالا هم می شد! تمیز بودن ماشین، برخورد بسیار خوب راننده و نیز هزینه هایی کمتر از سایر تاکسی ها و آژانس ها سبب شد تا در مدت زمانی کم، تاکسی های اینترنتی جای خود را در دل تهرانی ها باز کنند! برای این کار فقط کافی بود یک موبایل هوشمند داشته باشند و برنامه مخصوصی را روی آن نصب کنند.

کدام تاکسی اینترنتی بهتر است؟

این تاکسی ها در ابتدا با نام تاکسی یاب فعالیت خود را آغاز کرده بودند، اما از اردیبهشت ۹۴ نام جدید برای خود اختیار کردند و از آن پس با اسم اسنپ، کار خود را ادامه داده و به سرعت معروف شدند. این مسئله باعث شد تا دید ایرانی ها نسبت به استارت آپ ها تغییر کند و با علاقه بیشتری از آن ها استقبال کنند. حتما برای شما هم پیش آمده که با مقایسه قیمت تاکسی های اینترنتی با سایر آژانس ها متوجه تفاوت قیمت بشوید. بهترین تاکسی های آنلاین هزینه کمتری دریافت می کنند و ماشین های بهتری هم در اختیار مسافر قرار می دهند. از این مسئله می توان نتیجه گرفت که در آینده نچندان دور استفاده از روش های سنتی به کلی منسوخ شده و روش های استفاده از تاکسی کاملا جدید و آنلاین شوند.

ملاک های انتخاب یک تاکسی آنلاین خوب

  • قیمت های مناسب برای مسیرهای دور.
  • تخفیف به بهانه مناسبت های گوناگون.
  • ارائه خدمات و سرویس های مختلف.
  • زیاد بودن تعداد خودروها.
  • دسترسی آسان و سریع به تاکسی ها.
  • جذاب بودن رابط کاربری نرم افزار.
  • ایمن بودن.
  • رعایت حقوق افراد.
  • حمل و نقل رایگان.
  • خدمات رسانی به افراد معلول.
  • رسیدگی به اعتراضات و شکایات.

نکته: بهترین تاکسی اینترنتی های کشور از اپلیکیشن در نسخه های اندروید و آیفون برخوردارند.
در این مقاله از سری مقالات بهترین سایت های ایران قصد داریم به تحلیل و معرفی بهترین تاکسی اینترنتی ایران در سال ۹۸ بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.​