مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

قیمت کارتن لمینتی در کارخانه کارتن سازی

یکی از انواع مختلف کارتن هایی که در کارگاه ها و کارخانه های کارتن سازی تولید می شود، کارتن لمینتی می باشد. این نوع کارتن از استحکام و دوام فوق العاده بالایی برخوردار است و کاربردهای خاص خود را دارد.

کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن که یکی از بزرگترین کارخانه های ورق سازی و تولیدکنندگان کارتن در استان تهران است به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع کارتن سه لایه و پنج لایه لمینتی فعالیت میکند.

کارتن لمینتی تکنولوژی ساخت مخصوص خود را دارد و قیمت کارتن لمینتی با کارتن های دیگر فرق می کند. در ادامه اطلاعاتی در خصوص این نوع کارتن در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

کارخانه کارتن سازی تهران

همانطور که می دانید، تهران به عنوان پایتخت، صنایع و کارخانجات مختلفی را در خود جای داده است. بیشترین تعداد کارخانه های کارتن سازی کشور هم در این شهر وجود دارند. به همین دلیل گاهی انتخاب بهترین کارخانه کارتن سازی تهران برای مشتریان سخت می شود.

در بزرگ ترین و معتبرترین کارخانه های کارتن سازی تهران، معمولا کارتن های لمینتی هم با کیفیت بالایی تولید می شوند. تولید این کارتن ها در کارخانه در دو مرحله جداگانه چاپ طرح و ساخت کارتن انجام می شود. یکی از بزرگترین کارخانه های کارتن سازی تهران، کوشا کارتن صبا است که تولید کننده انواع کارتن لمینتی، کارتن دایکاتی، کارتن میوه ، کارتن سه لایه و کارتن پنج لایه بوده و اطلاعات بیشتر در مورد انواع کارتن و جهت استعلام قیمت کارتن میتوانید به سایت kooshacarton.com مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید در صورتی که کارخانه ها به دستگاه های لمینت و دستگاه های چاپ افست مجهز نباشند، امکان تولید این نوع کارتن را نخواهند داشت. این در حالی است که در تولید کارتن های معمولی، چاپ فلکسو هم در زمان تولید کارتن انجام می شود. به همین دلیل تولید این کارتن ها با کمترین تجهیزات هم ممکن است. بنابراین می توان گفت کارخانه هایی که از خط تولید کارتن های لمینتی برخوردارند، کارخانه هایی بسیار مدرن و پیشرفته هستند و شما می توانید تا حد زیادی برای تهیه محصولات مورد نظر خود به آن ها اعتماد کنید.

601

ویژگی های کارتن لمینتی

کارتن لمینتی تولید شده در کارخانه های معتبر باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • استحکام و مقاومت بسیار بیشتر نسبت به کارتن های معمولی
  • کیفیت چاپ بهتر به دلیل استفاده از چاپ افست به جای چاپ فلکسو
  • ظاهر شکیل تر و زیبا تر نسبت به کارتن های معمولی
  • دقت بالا در ساخت و بی عیب و نقص بودن این نوع کارتن ها
  • و..

بنابراین می توان گفت شما تنها با نگاه کردن به ظاهر این نوع کارتن ها، متوجه تفاوت و برتری آن ها نسبت به کارتن های معمولی خواهید شد. البته شرکت تولید کننده هم نقش مهمی در ارائه کارتن های لمینتی با کیفیت دارد. به همین دلیل لازم است که شما نهایت دقت خود را در انتخاب یک کارخانه کارتن سازی معتبر به کار ببرید تا بتوانید به بهترین محصولات دست پیدا کنید.

کارتن لمینتی چیست؟

واژه لمینت در لغت به معنای چسباندن می باشد. لمینت به تکنیک خاصی گفته می شود که در آن، ورق کارتن را با یک لایه مقوای چاپ شده می پوشانند. کارتن های لمینتی از زیبایی خاصی برخوردار می باشند و چاپ بسیار با کیفیتی دارند. برای رسیدن به چنین چاپ با کیفیتی ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه افست روی یک پوستر چاپ شده، و سپس این پوستر را روی کارتن خام لمینت می کنند (می چسبانند). در آخر هم عملیات تبدیل روی کارتن انجام خواهد شد.

کارتن لمینتی برای بسته بندی محصولات مختلفی کاربرد دارد. این نوع کارتن هم درست مانند کارتن های دیگر می تواند به صورت دو لایه، سه لایه، پنج لایه و حتی هفت لایه تولید شود.

کارتن های لمینتی نسبت به کارتن های معمولی از مزایای بسیار بیشتری برخوردارند. برای مثال می توان به استحکام و مقاومت بالاتر، کیفیت چاپ بهتر، عدم محدودیت در چاپ، ظاهر زیباتر، کیفیت ساخت بالا و بی عیب و نقص بودن و… اشاره کرد.

این نوع کارتن ها می توانند یک بسته بندی شکیل و زیبا برای کالاهای مختلف به وجود اورده و از این طریق به جذب مشتریان بیشتر کمک کنند. به همین دلیل است که بیشترین کاربرد این نوع کارتن ها به حوزه صادرات مربوط می شود. علاوه بر این، حمل و نقل این نوع کارتن هم سریع و راحت بوده و محافظت قابل توجهی از کالای مورد نظر به عمل می آورد. به همین دلیل نگهداری و جابجایی محصولات بسته بندی شده با این نوع کارتن بسیار راحت خواهد بود.

در تولید کارتن های لمینتی، نوع و کیفیت چسب لمینت بیشترین تاثیر را در کیفیت نهایی کارتن خواهد داشت. کارتن های لمینتی بر اساس تکنولوژی ساخت به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. لمینت سرد: این نوع لمینت برای تولید انواع کارتن های دو لایه، سه لایه و پنج لایه با استفاده از چسب سیلیکات کاربرد دارد. البته گاهی از چسب صحافی هم به جای چسب سیلیکات استفاده می کنند.
  2. لمینت گرم: این نوع لمینت معمولا برای تولید کارت ویزیت، پوسترهای مختلف، کارت هدیه، منو غذا و… کاربرد دارد و چندان هم برای صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
این مطلب را هم از دست ندهید :   نمایندگی اچ پی در تهران نمایندگی مرکزی hp فروش و تعمیرات اچ پی

تولید کننده کارتن لمینتی

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، برای تولید کارتن های لمینتی به تجهیزات خاصی نیاز است. به همین دلیل فقط کارخانه های مدرن و پیشرفته می توانند به عنوان تولید کننده کارتن لمینتی فعالیت داشته باشند.

مراحل تولید کارتن های لمینتی به شرح زیر است:

  1. طراحی طرح چاپی بر روی کارتن
  2. طراحی کردن خط تیغ
  3. تولید قالب
  4. چاپ طرح روی یک مقوای پشت طوسی 180 گرمی یا مقوای گلاسه
  5. سلفون کشیدن روی طرح چاپ شده برای مقاومت بیشتر
  6. شروع عملیات لمینت کردن (چسباندن)
  7. دایکات
  8. چسباندن لبه های کارتن با استفاده از دستگاه لب چسب یا منگنه
  9. بسته بندی و ارسال به مشتری

شرکت تولید کننده کارتن لمینتی باید تمام تجهیزات لازم برای انجام این فرایند را در اختیار داشته و تمام مراحل بالا را به دقت انجام دهد تا در نهایت به یک کارتن لمینتی بی نقص و با کیفیت برسد.

602

نحوه استعلام قیمت کارتن

همانطور که گفتیم، ویژگی های خاص کارتن های لمینتی آن ها را به بهترین انتخاب برای بسته بندی محصولات و کالاهای صادراتی تبدیل کرده است. این کارتن ها هم بسیار زیبا و جذاب هستند و می توانند توجه دیگران را به سمت محصول جلب کنند، و هم استحکام ان ها به قدری بالاست که در زمان حمل و نقل هیچ مشکلی برای محصول به وجود نخواهد آمد.

جالب است بدانید بیشترین کاربرد کارتن لمینتی، در بسته بندی انواع میوه می باشد. اکثر میوه های صادراتی با این نوع کارتن بسته بندی می شوند تا در زمان حمل و نقل به خوبی از آن ها نگهداری شود. این میوه ها زمانی که به مقصد می رسند، با بسته بندی زیبا و خیره کننده خود می توانند نظر افراد زیادی را جلب نمایند. به همین دلیل نقش مهمی در افزایش صادرات میوه دارند. این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه انتخاب یک کارخانه معتبر برای تولید کارتن های لمینتی با کیفیت اهمیت دارد.

قیمت کارتن صادراتی هم با توجه به موارد مختلفی مثل طرحی که قرار است روی کارتن چاپ شود، ابعاد کارتن، تعداد لایه های کارتن و… بستگی خواهد داشت. با توجه به کیفیت بسیار بالای کارتن لمینتی، بدیهی است که استفاده از این نوع کارتن برای بسته بندی میوه صادراتی به جای کارتن های معمولی هزینه های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. البته کارخانه های معتبر تمام تلاش خود را می کنند که مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت را برای محصولات خود در نظر بگیرند تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند.

فروش کارتن لمینتی

کارخانه های کارتن سازی سعی می کنند کارتن های لمینتی خود را در ابعاد گوناگون و به صورت یک لایه یا چند لایه تولید کنند. این نوع کارتن ها هم در بازار ازاد عرضه می شوند و هم مستقیما از کارخانه تولید کننده به فروش می رسند. البته قیمت فروش کارتن لمینتی در بازار ازاد بسیار بیشتر از قیمت کارتن در کارخانه می باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که شما یک طرح خاص را مد نظر داشته باشید و بخواهید یک بسته بندی شکیل و منحصر به فرد برای محصولات خود فراهم کنید، حتما باید این نوع کارتن را در کارخانه مورد نظر سفارش دهید تا به محصول دلخواه خود برسید.

بهترین کارخانه کارتن سازی تهران

کارخانه کارتن سازی کوشا کارتن یکی از پیشرفته ترین کارخانه های کارتن سازی استان تهران است. این کارخانه مجهز به خط ورق سازی با عرض 2.50 بوده و با تولید روزانه 300 هزار متر مربع ورق کارتن 3 لایه و 5 لایه، بهترین گزینه برای همکاری با کارخانه های بزرگ و برند های برتر میباشد.

از جمله تولیدات این کارخانه میتوان به کارتن سه لایه ، کارتن 5 لایه ، کارتن لمینتی ، کارتن میوه ، کارتن تخم مرغ ، کارتن دایکاتی و … اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه صنعت چاپ و بسته بندی و کارتن سازی به سایت kooshacarton.com مراجعه کنید.

منبع ایلنا