مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

تدریس خصوصی ریاضی مجازی و تکنولوژی معلم خصوصی ریاضی

 

 

 

 

با استفاده از توابع آماری بدست آمده از مطالعات ۴۵ رساله مختلف جمع آوری شده در ارتباط با علوم تدریس خصوصی ریاضی و تکنولوژی معلم خصوصی ریاضی در یک کنفرانس آموزشی واقع در اقصی نقاط کشور، شواهدی از افزایش تقاضای تدریس خصوصی ریاضی و معلم خصوصی ریاضی به صورت مجازی، غیر حضوری و مولتی مدیا در بین دانش آموزان و اولیای آن ها بدست آوردند. به دلیل فاصله زیاد بین منزل، مدرسه و موسسات تدریس خصوصی و کنکوری به صورت تدریجی دانش آموزان و اولیای آن ها به سمت کلاس های تدریس خصوصی آنلاین، مجازی، غیر حضوری و مولتی مدیا گرایش پیدا می کنند. اطلاعات بدست آمده می تواند تغییرات تقاضای مرتبط با کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و نوع معلم خصوصی ریاضی را با وضوح  فضایی خوبی در نقاط محتلف ایران نشان دهد. در کلان شهر ها که ترافیک سنگین وجود دارد و رفت و آمد به موسسه های کنکوری و کلاس های تدریس خصوصی ریاضی با طی چندین کیلومتر فاصله و مستلزم صرف هزینه و وقت سرسام آور است استفاده از معلم خصوصی ریاضی به صورت مجازی و آنلاین منطقی و معقول به نظر می رسد.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی به کمک تدریس خصوصی ریاضی و معلم خصوصی ریاضی آمده است. به لطف گوشی های هوشمند و تبلت و لپ تاپ و اینترنت پر سرعت نسل چهارم دانش آموزان می توانند در منزل و اتاق خود بنشینند و فیلم های آموزشی موجود در اینترنت را تماشا کنند و درس های ریاضی و فیزیک را فرا بگیرند. وسعت این کار به جایی رسیده است که موسسات کنکوری و تدریس خصوصی ریاضی سرمایه گذاری زیادی برای تولید محتوای صوتی تصویری، ویدئوهای آموزشی، پادکست های آموزشی، سی دی های معلمان خصوصی ریاضی و دی وی دی های تدریس خصوصی ریاضی انجام داده اند و این محصولات آموزشی را به صورت های مختلف در معرض خرید دانش آموزان دوره متوسطه و داوطلبان آزمون کنکور قرار می دهند. اما مشکل اساسی این مخصولات مولتی مدیا یک طرفه بودن آن ها است. به این معنی که محتوای این محصولات صوتی تصویری به صورت یک طرفه تولید شده اند و امکان مشارکت دانش آموزان و داوطلبان کنکور در مبحث ریاضی تدریس شده و پرسش و پاسخ از معلم خصوصی ریاضی وجود ندارد. از این رو نقاط قوت و ضعف دانش آموزان در حل سوالات ریاضی متوسطه شناسایی نمی شود و در جهت رفع این مشکلات اقدامی صورت نمی گیرد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی لینک های مفید

شیب استفاده از تکنولوژی در تدریس خصوصی ریاضی و استفاده معلم خصوصی ریاضی از آن ها تند و مثبت است. همان طور که در بالا به تفصیل بررسی شد استفاده از تکنولوژی در امر تدریس خصوصی جنبه های مثبت و منفی بسیاری دارد. از جهت صرفه جویی در وقت و هزینه دانش آموزان و اولیای آن ها، گسترش عادلانه امکانات و فرصت های آموزشی در مناطق محروم، توزیع یکنواخت امکانات آموزشی می تواند مفید و کار گشا باشد. از طرفی، از جهت یک طرفه بودن شیوه تدریس خصوصی ریاضی و تنها بودن معلم خصوصی ریاضی در کلاس درس و عدم امکان پرسش و پاسخ و رفع اشکال این محصولات آموزشی مجازی و مولتی مدیا می تواند مضر باشد. با توجه به مطالب گفته شده، راه حل پیشنهادی این مقاله استفاده از تدریس خصوصی ریاضی به صورت آنلاین ایت که در آن معلم خصوصی ریاضی از طریق ارتباط اینترنتی می تواند به تدریس سوالات ریاضی کنکور و ریاضی متوسطه بپردازد و دانش آموز هم در کلاس درس مشارکت فعال داشته باشد و پرسش و پاسخ انجام گیرد.