مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

تفاوت تیزر و تریلر (+مزایا +شباهت ها) گرافیستار

 

تفاوت تیزر و تریلر (+مزایا +شباهت ها) گرافیستار

تیزر و تریلر دو روش متفاوت برای تبلیغ یک فیلم هستند. اگرچه هر دو هدف یکسانی دارند، اما با یکدیگر متفاوت هستند. بیایید ببینیم یک تیزر چه تفاوتی با یک تریلر دارد!

تیزر چیست:

تیزر روشی برای تبلیغ یک فیلم با انتشار تیزر چند ماه قبل از اکران یک فیلم است. این حاوی محتوای کمی از فیلم است و برای جلب یا اذیت کردن مخاطب و افزایش هیاهوی فیلم قبل از انتشار تریلر منتشر می شود. طول یک تریلر معمولا حدود 20-30 ثانیه است. به طور کلی در طول فیلمبرداری فیلم ایجاد می شود و قبل از اتمام فیلمبرداری و تدوین فیلم منتشر می شود.

دوره آموزش ساخت تیزر کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزد زیرا کمتر از یک دقیقه طول می کشد و جزئیات فیلم را ارائه نمی دهد. تیزرها معمولاً برای فیلم‌های با بودجه بالا ساخته می‌شوند که مخاطبان هدف بیشتری دارند. آنها همچنین برای دنباله یک فیلم موفق به منظور ایجاد هیاهو یا سر و صدا برای فیلمی که در حال حاضر پایگاه مخاطبان زیادی با دانش موجود دارد، استفاده می شود. بنابراین تیزرها فقط یک سرنخ یا اشاره به اتفاقاتی هستند که قرار است اتفاق بیفتد و چیزی را تایید نمی کنند. در بین بهترین سایت های آموزش برنامه های گرافیک و تدوین می توان به فرادرس، سریع آسان، گرافیستار، فرانش، موشن کده و دانشجویار اشاره کرد.

تریلر چیست:

تریلر راهی برای تبلیغ فیلمی است که قرار است در آینده نزدیک یا بعد از چند ماه اکران شود. این طولانی تر از یک تیزر است و ایده ای مختصر در مورد خط داستانی فیلم ارائه می دهد. یک تریلر شامل مجموعه ای از سکانس های فیلم است. عموماً از ساختاری غیر خطی پیروی می کند به طوری که مخاطب نمی تواند داستان فیلم را بفهمد و دوست دارد فیلم را کامل تماشا کند.
تریلرها معمولا حاوی هیجان انگیزترین قسمت های فیلم هستند تا مخاطب را به تماشای کامل فیلم تشویق کنند. طول یک تریلر می تواند تا 2 دقیقه و 30 ثانیه باشد.

تهیه کنندگان از تیزرها به عنوان روشی برای تبلیغ فیلمی استفاده می کنند که هنوز اکران نشده است. آنها محتوای کمی از فیلم را به قصد تمسخر یا وسوسه کردن مخاطب در یک تیزر قرار می دهند. با انتشار یک تیزر، تیم سازنده انتظار دارد تا قبل از انتشار تریلر، تبلیغات این فیلم را افزایش دهند.

مقایسه تیزر و تریلر – تفاوت چیست؟

یک تیزر حدود 20-30 ثانیه اجرا می شود. اما برخی از تیزرهای فیلم می توانند بیش از 1 دقیقه پخش شوند. در زیر تیزر تریلر فیلم علاءالدین منتشر شده توسط دیزنی در سال 2019 ارائه شده است.

در اغلب موارد، تهیه کنندگان تیزرها را در حالی که فیلمبرداری فیلم ادامه دارد ایجاد می کنند. اما قبل از اتمام فیلم برای عموم منتشر می شود. این واقعیت که یک تیزر فقط برای مدت کوتاهی پخش می شود و جزئیات مفصلی را در مورد فیلم پنهان می کند، باعث می شود مخاطب نسبت به فیلم کنجکاوتر شود. فیلم‌هایی با بودجه‌های کلان که پتانسیل جذب مخاطبان بیشتری را دارند، معمولاً از تیزرها برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اساساً، تهیه‌کنندگان از یک تیزر استفاده می‌کنند تا به مخاطبان هدف اشاره کنند که قرار است در فیلم چه اتفاقی بیفتد یا فیلم درباره چه چیزی است.
تریلر چیست

این مطلب را هم از دست ندهید :   12 + 1 ایده برتر کسب و کار اینترنتی در سال 1401

تریلر حالت دیگری است که تولیدکنندگان برای تبلیغات فیلم از آن استفاده می کنند. تهیه کنندگان معمولاً یک تریلر را در پایان فیلمبرداری یک فیلم، فقط چند ماه قبل از اکران آن منتشر می کنند. یک تریلر معمولاً کمی طولانی‌تر از یک تیزر پخش می‌شود و یک ایده مختصر در مورد طرح کلی یک فیلم خاص به ما می‌دهد. علاوه بر این، یک تریلر معمولاً مجموعه‌ای از سکانس‌های استخراج شده از فیلم را که قرار است در آینده نزدیک منتشر شود، به ما ارائه می‌دهد. یک تریلر شامل ساختاری غیر خطی است که درک داستان کامل فیلم را برای مخاطب دشوار می کند. این تریلر رسمی علاءالدین دیزنی است که در سال 2019 منتشر شد. برای درک تفاوت بین این دو می توانید آن را با تیزر آن مقایسه کنید.

یک تریلر معمولا شامل هیجان انگیزترین صحنه های یک فیلم است تا اشتیاق تماشاگران را برای تماشای کل فیلم افزایش دهد. بنابراین، طول یک تریلر می تواند از 30 ثانیه تا 2 دقیقه افزایش یابد.

شباهت های بین تیزر و تریلر

تهیه کنندگان فیلم از تیزر و تریلر برای تبلیغات فیلم های خود استفاده می کنند. بنابراین، هر دو در خدمت یک هدف هستند.
هر دو تیزر و تریلر برای مدت زمان کوتاه تری اجرا می شوند – حداکثر چند دقیقه.
هدف آنها تقویت کنجکاوی مخاطبان هدف و تشویق آنها به تماشای کل فیلم در آینده نزدیک است.
هم تریلرها و هم تیزرها قبل از اکران فیلم منتشر می شوند.

تفاوت بین تیزر و تریلر

تیزر یک کلیپ ویدیویی کوتاه است که حاوی یک کلیپ فشرده از فیلم است که توسط تهیه کنندگان به عنوان یک حالت تبلیغاتی منتشر شده است، در حالی که یک تریلر یک کلیپ است که شامل دنباله ای از چشمگیرترین صحنه های یک فیلم خاص است که توسط تهیه کنندگان به عنوان یک حالت منتشر شده است. تبلیغات و تبلیغات

یک تیزر یک کلیپ شدید از فیلم را ضبط می کند، در حالی که یک تریلر ابتدا، میانه و پایان یک فیلم خاص را در ساختاری سه پرده به تصویر می کشد.

تیزرها کوتاهتر از تریلرها هستند. در واقع، یک تیزر می تواند 20 تا 30 ثانیه کوتاه باشد، در حالی که یک تریلر می تواند از 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول بکشد.

در حالی که معمولاً یک تریلر در پایان تولید فیلم ساخته می شود، یک تیزر قبل یا در طول فرآیند تولید فیلم ساخته می شود.

برای جمع بندی، تفاوت اصلی بین تیزر و تریلر در این است که تریلر معمولاً در پایان تولید فیلم ساخته می شود، در حالی که یک تیزر قبل یا در طول فرآیند تولید فیلم ساخته می شود. علاوه بر این، یک تریلر شروع، میانه و پایان یک فیلم خاص را در ساختاری سه پرده به تصویر می‌کشد، در حالی که یک تیزر یک کلیپ شدید از فیلم را بدون هیچ ترتیب مرتبطی ثبت می‌کند.

منبع: گرافیستار https://graphi-star.com/