تفاوت های بین بازاریابی و برندینگ

تفاوت های بین بازاریابی و برندینگ

آشنایی با تفاوت موورد توجه بین بازاریابی و برندینگ.

تعدادی از شرکت ها، چه کوچک و چه بزرگ، تفاوت های موجود بین برندینگ و بازاریابی را درک نمی کنند. در این مقاله در پی توضیح دلیل اهمیت این دو، اما به گونه ای متفاوت از یکدیگر، هستیم.
در حقیقت در این مطلب در پی ارائه راهنمایی ساده برای کمک کردن به شما و هدایت شما در بین این دو حوزه و یافتن پتانسیل های آنها جهت ارتقاء کسب و کار شما هستیم.

آشنایی با بازاریابی

غیر از این تعاریف مختلفی که توسط عالمان مختلف در حوزه مدیریت ارائه شده است، دوست دارم اینجا به تعریفی از این علم (هنر) اشاره کنم که توسط موسسه بازاریابی چارترد Chartered Institute of Marketing ارائه شده است که عبارت است: “فرایند مدیریت مسئولیت برای تشخیص، پیش بینی ارضاء نیازهای مشتری بصورتی که مبتنی بر سودآوری برای هر دو طرف باشد”.
بنابراین بازاریابی بخشی اساسی و حیاتی برای برند شما می باشد. این فرایند به شما در انتقال پیام و قولی که قصد اطلاع رسانی در مورد آن به مشتری و یا مخاطب خود دارید، کمک می کند. فعالیت های بازاریابی شما همچنین باید بر اساس شخصیت، جایگاه یابی، ارزش ها و لحن برند شما باشد که در مرحله ای قبل از این برای کارکنان شما معرفی شده و بین آنها نهادینه شده است.
در اصل، بازاریابی کار و فعالیتی است که برای رساندن پیام و یا تعهد و قول خود به مشتریان انجام می دهید، در حالیکه برند چگونگی وفادار بودن به قولی است که پیش از این به مشتریان و کارکنان خود داده اید.

آشنایی با برندینگ

تعریف رابرت بین (Robert bean) یکی از کارشناسان حوزه برند سازی از برندینگ “قولی است که برآورده شده است”. این شاید بهترین تعریفی باشد که بتوان از برند ارائه داد. شما به مشتریان و همکاران خود در کنار تمامی فعالیت هایی که انجام می دهید و متعهد آن می شوید قولی می دهید و به منظور موفق شدن در کسب و کار خودتان باید در هر لحظه به این قول پایبند باشید و به آن عمل کنید. می توان گفت این ایده که برند تنها یک نشان، نام یا یک رنگ بخصوص است، تنها شکافی بسیار کوچک و ریز از چیزی است که در حقیقت برند باید نامیده شود.
به عبارتی می توان گفت که برند به نوعی تمامی چیزی است که از شرکت شما وجود دارد. در نتیجه ارائه تعریفی دقیق از آن اهمیتی حیاتی و غیر قابل انکار دارد. شما باید مخاطب هدف و نهایی خود را شناسایی کنید و از خواسته آنها مطلع شوید، دقیقا برای آنها روشن کنید که چرا شما از دیگر رقبای خود بهتر و برتر هستید و در نهایت به بیان و شرحی دست یابید که به بهترین نحو ممکن هدف برند شما را مشخص می کند.
برخی از کسب و کارها از روز اول شروع شناخت کاملی از خود دارند و تا زمانی که اندازه کسب و کار خود و کمیت و کیفیت کارکنان خود را حفظ کرده اند، دیگر نیازی به پشت سر گذاشتن این مرحله ندارند. با این وجود برای اغلب بنگاه ها، شرایط در طی زمان تغییر می کند، میزان فروش کاهش پیدا می کند، برخی شرکت را ترک می کنند، مخاطبان، نیازها و رفتار آنها تغییر می کند و یا حتی یک رقیب اقدام به تهدید سهم بازار شما می کند. در این حالت چه رویه ای را در پیش می گیرید؟ اگر در مرحله قبل بخوبی تعریف کرده باشید که معنا و هدف برند شما چیست، در این مرحله اتخاذ تصمیم های جدید بسیار آسان تر از قبل می شود – چه کسانی را باید استخدام بکنید، چه محصولاتی را باید بفروشید، ارتباطات شما چگونه باید به نظر برسد و حتی محیط دفتر شما چگونه باید به نظر برسد.
کلید رها کردن قدرت نهفته در برند شما همراه ساختن کارکنان با خودتان می باشد. آنها را در این مرحله با خود همراه کنید و همواره سعی کنید از خدمات و مشاوره های یک کارشناس برند در کنار خود بهره مند شوید. این فرایند لزوما نباید هزینه زیادی برای شما داشته باشد یا اینکه زمان زیادی از شما بگیرد. با این وجود، زمانی که این مرحله را پشت سر گذاشتید، می توانید وارد مرحله تعیین استراتژی برند برای کسب و کار خود شوید، که می تواند برای سالیان سال در کنار برند شما باقی بماند.

نتیجه گیری

برندینگ و بازاریابی و تفاوت های موجود بین آنها، در حوزه کسب و کار و تجارت نیست که توسط مخاطبین آن حوزه ها به شکلی نا درست درک شده است. این موضوع در بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک و حتی در بخش های بازاریابی آنها هم به درستی درک و نهادینه نشده است.

ویژگی های پیام بازاریابی

پیام بازاریابی شما باید روشن، فشرده و کوتاه و پراندیشه باشد تا بیشترین کارایی را داشته باشد

آشنایی با ویژگی های پیام بازاریابی

پیام بازاریابی شما باید روشن، فشرده و کوتاه و پراندیشه باشد تا بیشترین کارایی را داشته باشد. چنانچه داده های زیادی را در بیانی پیچیده بپیچانید، پیام شما به شنونده یا خواننده نمیرسد.

مدیریت توسعه برند

برای سرعت بخشیدن به مدیریت برند خود و پایان دادن به دوران بازاریابی و فروش ، چیزی بیش از تغییر یک عنوان است.

برای سرعت بخشیدن به مدیریت برند خود و پایان دادن به دوران بازاریابی و فروش ، چیزی بیش از تغییر یک عنوان است. چرا که این تغییر ناشی از بررسی مجدد در نقش مسئولیت مردم برای برندها است. در صورتی که “بازاریابی” و “مدیریت برند” اغلب مترادف هم تعریف می شوند و در نظر گرفته می شود، اما یک تفاوت مهم بین این دو عبارت وجود دارد. بازاریابی در فعالیت های مرتبط با ترویج و توزیع محصولات و خدمات متمرکز است. در حالیکه، مدیریت برند، اکنون در رابطه با مدیریت فعالانه ارزش بازار و قدرت رقابت یک برند به عنوان یک دارایی شرکت، تعریف می شود

توسعه

 

تفاوت بازاریابی و مدیریت برند

مبحث بازاریابی و مشاوره برندینگ به طور کلی به سرمایه گذاری و خرج کردن پول و جمع آوری ارزش است در صورتی که مدیریت برند در رابطه با ایجاد تمایز برای ایجاد افزایش رقابت و ایجاد وفاداری تمرکز می کند . با توجه به اینکه مبحث مدیریت برند و بازاریابی به یکدیگر مرتبط می باشند اما متفاوت هستند . بازاریابی ابزار و مدیریت برند هدف می باشد .

تاثیر رقابت بر برند سازی

امروزه برای تمام برندها رقابت زبان بیان میزان تعهد به چه چیزی هستند به صورت جهانی و نه منطقه ای در حال افزایش است و تمرکز عمده از مقوله گسترش کالاها به مفهوم ارزش ادراکی هریک از برندها از روش بازاریابی محتوا چرخش کرده است . در دوره ای که معیار سنجش موفقیت به صورت بالقوه در حال تغییر است هدف های بازاریابی براساس میزان فروش از طریق روش های مختلفبازاریابی آنلاین و سنتی اندازه گیری می شوند هنگامی که شما در مورد دارایی برند می اندیشید، موفقیت ایده گسترده تری پیدا می کند و تمرکز بر روی اینکه چطور مدیریت کنید جای خود را به چرایی مدیریت می دهد

توسعه مدیریت برند

به طور کلی معتقد هستیم در سالهای آینده ارزش مجموع درآمد به عنوان یک عامل اصلی درمدیریت توسعه برند عمل خواهد نمود تبلیغات همچنان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار می باشد بردیجیتال مارکتینگ است اما نه به عنوان یک عنصر منحصر به فرد همکاری تیم های داده پرداز و امور مالی بسیار احتمالشان بیشتر به نظر می رسد . انعطاف پذیری و نحوه برخورد با مسائل پیش بینی نشده بیانگر این است که برند چگونه راهبردی را برگزیده و کجا و چطور می خواهد ارتباط برقرار کند البته نکته مثبت قابل ذکر ، اگر شما بازاریاب هستید همچنان سرتان شلوغ خواهد بود و کسب و کارتان برقرار. اما آگاه باشد که مدیریت برند آرام آرام دارای نقش مهم تری خواهد شد.

توسعه بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای توسعه بازاریابی شبکه های اجتماعی رعایت نکات تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت بازاریابی دراد

بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کار شما در چه وضعیت است؟ نکات مهم برای توسعه بازاریابی شبکه های اجتماعی که بسیار تاثیر گذار است

بازاریابی

نکات کلیدی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بهترین زمان اشتراک مطالب

در شبکه های اجتماعی زمان مشخص و دقیقی برای اشتراک گذاری وجود ندارد ولی بر اساس تحقیقات انجام شده از طرف SumAll، زمان اوج بازدید بهترین زمان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مشخص شده است ۹ تا ۱۱ قبل از ظهر: گوگل+ ۱ تا ۳ بعد از ظهر: توییتر ۱ تا ۴ بعد از ظهر: فیس‌بوک ۷ تا ۱۰ بعد از ظهرTumblr ۵ تا ۶ بعد از ظهر: اینستاگرام ۸ تا ۱۱ بعد از ظهر Pinterest براساس نتایج به دست آمده بانوان در ساعات انتهایی در شب ها بیشتر در شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و پینترس فعال هستند و استفاده می کنند

لیست ایمیلی برای توسعه کمپین

تبلیغاتی با توجه به رشد زیاد شبکه های اجتماعی و … اما همچنان ایمیل محبوبیت زیادی دارد براساس نتایج اعلام شده در سال ۲۰۱۲، ۹۱ درصد از کاربران ، ایمیل های خود را به صورت روزانه چک می کنند طبق تحقیق Exact Target، ایمیل تا سال ۲۰۱۲ محبوب‌ترین روش برای دریافت اطلاعات بوده است. ایمیل ها نقش بسیار موثر و زیادی در توسعه بازاریابی آنلاین و کمپین های تبلیغاتی دارند تبلیغاتی شما داشته باشند. پس در طراحی سایت خود و یا از طریق برنامه نویسی در شبکه های اجتماعی، مکانی برای دریافت آدرس ایمیل ایجاد کنید.

تست های A/B طراحی کنید

چگونه یک صاحب کسب و کار می تواند متوجه شود که آیا کمپین او در شبکه های اجتماعی، به گوش مخاطبانی که باید برسد، می‌ رسد یا نه؟ و یا اینکه چگونه می تواند تشخیص بدهد که چه جنس محتوایی، پرطرفدار است؟ یاری گرفتن از مشاوره کسب و کار و استفاده از تست A/B

انتشار مطالب در بستر مناسب خود

هر کدام از شبکه های اجتماعی با هدف خاص و ویژه ای شکل گرفته است و مخاطبان خاص خود را دارند . درک این موضوع، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی و فروش شما را به نتیجه برساند. برای مثال شما نمی توانید یک شرکت حقوقی را اینستاگرام یا Pinterest تبلیغ کنید. نکات بسیار کلیدی و ریزی در حوزه فعالیت در شبکه های اجتماعی وجود دارد بعنوان مثال Evan LePage می‌گوید که کاربران توییتر از عکس‌های توییت شده لذت می برند، کاربران فیس بوک هم عکس دوست دارند ولی از اینکه از آن ها درخواست لایک کنید بدشان می‌ آید و کاربران گوگل + اغلب افرادی هستند که برند و برندینگ برایشان مهم است

خلاقیت در ارائه راهکار جدید

در دنیای ایده آل، بهینه سازی برای بازاریابی موتورهای جستجو روشی برای ارضای نیازهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که بصورت رایگان عرضه می شود، ولی با توجه به اینکه در دنیای ایده آلی قرار نداریم، سرویس هایی مانند Google Adwords طراحی شده است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی امر مهمی است که برای اکثر شبکه های اجتماعی ممکن است. زمانی که به فیس‌بوک، یوتیوب و یا هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر مبلغی پرداخت کنید، آن ها کسب و کار شما را به افراد بیشتری نشان خواهند داد.