مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

چرا دستگاه حضور و غیاب بخریم؟

به عنوان مدیر یک مجموعه کاری آیا به لزوم خرید دستگاه حضور و غیاب اندیشیده‌اید؟ آیا تنها دلیل خرید دستگاه کنترل تردد، ثبت راحتر ورود و خروج پرسنل است؟ پاسخ سوال‌ شما منفی است، در واقع استفاده از دستگاه‌های ورود و خروج نه تنها به منظور مدیریت و ثبت دقیق تردد پرسنل است بلکه منجر به ایجاد نظم درون سازمانی شده و به تدریج مانع از هدر رفت منابع سازمانی می‌شود؟ تعیین زمان دقیق ورود و خروج، استراحت، اضافه کاری و تاخیر در دستگاه موجب شده تا از هدر رفت زمان در حین ترک مجموعه به عنوان اضافه کاری یا در زمان استراحت جلوگیری شود. تاخیر‌های زمان شروع کار از دیگر عواملی است که می تواند منجر به ایجاد اختلال در نظم مجموعه کاری شده که با وجود دستگاه حضور و غیاب در مجموعه می‌توان پرسنل متخلف را شناسایی نموده و مانع از ایجاد این اختلال شد. اما استفاده از دستگاه کنترل تردد تنها محدود به این موارد نشده، بلکه شما با توجه به تردد‌های ثبت شده امکان شناسایی پرسنل وظیفه شناس خود را خواهید داشت که با شناسایی و قدردانی از آنها می‌توانید انگیزه کاری و پیشرفت آنها را افزایش دهید. توجه به ابن نکته حائز اهمیت است که کارآمدترین و بهترین دستگاه حضور و غیاب در هر مجموعه ای بستگی به شرایط و محیط مورد استفاده دارد. اشاره به این نکته خالی از لطف نمی باشد که این روزها شاهد استقبال استفاده از دستگاه های کنترل تردد بیومتریک از جمله دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره و دستگاه ساعت زنی اثر انگشتی نسبت به ساعت زنی کارتی می باشیم.

 

معرفی 3 مدل برتر دستگاه حضور و غیاب در سال 2022

 

در یکسال گذشته و به دنبال شیوع بیماری کرونا و همه یر شدن آن شاهد روی کار آمدن تکنولوژی‌های برتر در زمینه دستگاه کنترل تردد هستیم. از مهمترین این تکنولوژی‌ها قابلیت شناسایی چهره با ماسک است که به طور جدی در زمان پاندمی کرونا کاربرد دارد. به این ترتیب افراد در حین ثبت تردد نیاز به پایین آوردن ماسک خود نداشته و به راحتی می‌توانند تردد های خود را ثبت نموده. در ادامه قصد داریم چند نمونه از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره با ماسک را معرفی کنیم.

دستگاه تشخیص چهره با ماسک نانوتایم مدل XF100

این دستگاه که توسط کمپانی نانوتایم ارائه شده، علاوه بر قابلیت شناسایی چهره با ماسک، به دلیل بهرمندی از بهرمندی از الگوریتم Deep Learning امکان شناسایی چهره امکان شناسایی چهره در  -30 تا 30 را دارد. این دستگاه از قدرت تشخیص فوق العاده بالایی برخوردار است و این موضوع را مدیون الگوریتم 3D Neuron Fingerprint Fingerhg  است. هرچند این دستگاه از قابلیت احراز هویت با اثر انگشت و کارت نیز پشتیبانی کرده اما قابلیت استفاده به عنوان یک اکسس کنترل هم دارد. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ساعت زنی تشخیص چهره با قابلیت های فوق‌العاده هستید، پیشنهاد ما به شما XF100 است. این دستگاه دارای ظرفیت ذخیره 1500 الگوی چهره، 2000 اثر انگشت، 1500 کارت و 100،000 رکورد تردد می باشد. با توجه به چندین روش احراز هویت، قابلیت اکسس کنترل و حافظه ذخیره سازی مناسب، این دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای سازمان هایی با تعداد افراد متوسط باشد ابعاد این دستگاه 170 * 138 * 38.55 میلی متر دارای صفحه نمایش 2.8 اینچی از نوع TFT می باشد.

دستگاه تشخیص چهره مدل MD-820

این دستگاه قابلیت شناسایی چهره با استفاده از ماسک را دارد و مناسب برای محیطهایی با سطح آلودگی بالا است.

دستگاه ساعت زنی چهره مدل RO-105D

امکان تشخیص چهره با ماسک در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به برداشتن ماسک از مهمترین مزایای این دستگاه است.

 

مزیت استفاده از اپلیکیشن حضور و غیاب موبایلی چیست؟

آیا تا بحال به لزوم استفاده از حضور و غیاب موبایلی فکر کرده‌اید؟ مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایلی کنترل تردد چیست؟ در واقع اپلیکیشن اندرویدی کمک بسزایی ثبت ترددها به صورت آنلاین و بدون وابستگی به مکان خاصی دارد. به عنوان مثال در شزایط پاندومی کرونا و با توجه به نیاز به دورکار شدن کارمندان، چگونگی ثبت ساعات کاری پرسنل با مشکلات فراوانی روبرو است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید پکیج آموزشی درمان پوست

در این میان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی حضور و غیاب کمک شایانی در ثبت تردد پرسنل بدون وابستگی به حضور و در محل ایجاد کرده است. حضور و غیاب موبایلی نانوتایم، یکی از اپلیکیشن‌های موفق در این زمینه بوده که توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده است.

این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی انواع دستگاه اندرویدی داشته و دارای چندین سطح دسترسی است. در این اپ اندرویدی شما امکان ثبت تردد، درخواست مرخصی، ثبت ماموریت و مشاهده گزارش ترددهای خود به صورت زمانبندی شده دارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نانوتایم به نشانی www.nanotime.ir مراجعه نمائید. با اپلیکیشن حضور و غیاب اندرویدی  نانوتایم، نه تنها مدیران می‌توانند گزارش تردد پرسنل خود را چک کنند، بلکه برای کارمندان نیز این امکان در نظر گرفته شده تا گزارش جامعی از اطلاعات در اختیار آنها قرار می‌دهد. با اپلیکیشن حضور‌غیاب موبایلی نانوتایم، امکان ثبت ورود، خروج، ماموریت، مرخصی و… وجود دارد. این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی انواع دستگاه اندرویدی را داشته و کمک بسزایی در صرفه جویی در هزینه‌های سازمانی دارد.

با توجه به امکان اتصال اپ نانوتایم به نرم افزار حضور و غیاب امکان یمپارچه سازی اطلاعات و تسهیل در امور فراهم می‌شود. این محصول راهکاری  کارآمد  جهت مدیرت آنلاین و افزایش بهره وری و  انضباط سازمانی است.

 

 

نرم افزار حضور و غیاب بدون نیاز به دستگاه حضور و غیاب

بسیاری از مشاغل کوچک که دارای تعدادی محدودی پرسنل بوده، برای ثبت تردد‌ پرسنل لزوما نیاز به خرید دستگاه حضور و غیاب نداشته و براحتی می‌تواندد با استفاده از یک برنامه حضور و غیاب، ترددها را ثبت و مدیریت نمایند. اما در حال حاضر اکثر نرم افزارهای حضور و غیاب، برای استفاده نیاز به استفاده از دستگاه حضور و غیاب دارند. اما خبر خوب اینکه نرم افزار حضور و غیاب نانوتایم نسخه تحت وب، بدون نیاز به استفاده از دستگاه، امکان ثبت ترددها را برای شما فراهم میآورد. بنابراین شما درحین ورود و خروج پرسنل به راحتی می‌توانید به نرم افزار نسخه تحت وب نانوتایم مراجعه نموده و به ثبت ترددها بپردازید. در نهایت شما با خروجی گرفتن از ترددها امکان محاسبه کسرکار، اضافه کار و محاسبه حق ماموریت را خواهید داشت. از مهمترین مزایای نسخه تحت وب نانوتایم، در دسترس بودن این نرم افزار در هر زمان و مکانی است. این نسخه قابلیت اتصال به دستگاه حضور و غیاب هم داشته و به این ترتیب مدیرانی که به دلایل مختلف از جمله ماموریت‌های متعدد همواره در محل شرکت نیستند، براحتی امکان رصد کردن تردد پرسنل خود را خواهند داشت.  نسخه وب نرم افزار، اقتباس گرفته از نسخه تحت ویندوز با قابلیت‌های بیشمار است که امکان مدیریت راحتر و رصد کردن در لحظه پرسنل را فراهم می‌آورد. از مهمترین مزایای این نرم افزار، امکان تعریف سطوح مختلف دسترسی به منظور گزارشات مختلف است. در این نرم افزار علاوه بر گزارشات پرسنل، کارکرد و خلاصه کارکرد، درخواست‌های روزانه و… دارای چهار آیتم مربوط به خوداظهاری ورود، خروج، مرخصی و ماموریت است. نرم افزار حضور غیاب تحت وب نانوتایم بهترین گزینه برای مدیران دورکار که در مجموعه حضور ندارند، شرایط دورکاری یا در زمان‌هایی است که به هر دلیلی دستگاه حضور و غیاب از مدار خارج شده است. این نرم افزار تکمیل کننده اپلیکیشن حضور و غیاب نانوتایم برای دارندگان دستگاه‌های IOS  است.