مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

درخواست‌های عجیب سوپر ثروتمندهای جهان از مدیران هتل های دبی

ثروتمندان سبک زندگی خاص خود رو دارن و تفریحات، علاقه‌مندی‌ها و حتی درخواست‌های اونا با بقیه مردم عادی دنیا فرق داره.
واسه اثبات این ادعا می‌خواهیم داستان درخواست عجیب یه سوپر پولدار عرب رو براتون تعریف کنیم که شنیدنش خالی از لطف نیس.

هتل رافلز دبی که در طراحی اون از اهرام مصر ایده گرفته شده یکی از آسمون‌خراش‌های جذاب و مدرن واسه سوپرثروتمندهای دنیاست که بعضی وقتا وقت خود رو در اونجا سپری می‌کنن.

در میان همه پولدارهایی که در هتل رافلز رفت‌وآمد دارن، یه روز یکی از شیوخ قطری مهمون در اونجا از مدیر هتل درخواست می‌کنه تا هدیه اونو به دست همسرش برسونه. مدیر در جواب از شیخ می‌پرسد: «چشم قربان اما کدوم هدیه؟»

شیخ در جواب می‌گوید: «جدیدترین مدل رولز رویس گوست باید تا امروز غروب به قطر و واسه همسر من ارسال شه.»

این داستان مربوط به سال ۲۰۱۲ میلادیه. «هارولد آبونیتالا» که الان مدیر هبتور پلیسه سفارش بالا رو یکی از عجیب‌ترین رقابت‌های کاری در طول ۱۴ سال خدمت در هتل‌های لوکس جهان می‌دونه.

اون در مورد این اتفاق می‌گوید: «خاطرم هست که در آب گرم بودم. اون روز پنج شنبه بود و فردای اون روز یعنی جمعه یه مراسم مذهبی بود که تموم مغازه‌ها و ادارات و شرکت‌های شهر دبی تعطیل بودن. اون روز عصر شیخ قطری به نمایشگاه اتومبیل رولز رویس رفت و گوست رو انتخاب و خرید. اما می‌خواست این ماشین با قیمت ۳۰۰ هزار دلار تا فردا غروب همون روز حدود ۶۵۰ کیلومتر دورتر فرستاده شه و به دست همسرش برسه.

من واسه این منظور از کمک عموی خود استفاده کردم و رولز رویس رو در هواپیمایی که قابلییت حمل خودرو رو داشت گذاشته و اونو به قطر ارسال کردم.»

اون ادامه می‌دهد، من به مهمون پولدار خود زنگ زدم و گفتم که هزینه حمل بار حدود ۹۵ هزار دلار (۳۵۰ هزار درهم) تموم می‌شه و اون در جواب گفت: «قیمت واسه من مهم نیس فقط این کار رو بکنه.»

انجمن کلیدهای طلایی

تحقق خواسته‌های مهمون‌ها یکی از اصول اصلی و مهم انجمن مدیران هتل‌های Les Clefs d’Orه. اعضای این انجمن رو می‌توان با سنجاق‌سینه‌هایی به شکل کلیدهای طلایی که روی یقه لباس‌هاشون قرار داره تشخیص داد. انجمن کلیدهای طلای بیشتر از ۴ هزار عضو از سراسر جهان داره.
افتخار و ادعای اونا اینه که هر ناممکنی رو ممکن می‌کنن.

Habtoor Palace

«الا لانزاناس»، مدیر ارشد هتل ۵ ستاره فریمونت دبی و عضو انجمن  Les Clefs d’Or (کلیدهای طلایی) یه بار مجبور بوده یه استایلیست موی لبنانی رو مجبور کنه تا وقت همه مشتری‌های خود رو کنسل کرده و با یکی از مهمون‌های هتل یه سفر سه روزه دریایی داشته باشه.

داستان از این قراره که یکی از مهمون‌های سوپر پولدار این هتل پس از سفر تفریحی دریایی وقت نداشته به آرایشگاه بره تا موهاش رو واسه قرار شام (بعد از سفر) درست کنه.
بخاطر این، از اونجا که رضایت مهمون‌های هتل واسه مدیر اون بسیار مهم بوده، کاری که در بالا اشاره کردیم رو انجام داده و این استایلیست مشهور رو سه روز با مشتری (به هزینه هتل) با مهمون پولدار خود همراه می‌کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   حکومت برادران کاسترو در کوبا پس از ۶۰ سال چگونه به پایان رسید؟

 

برج العرب

 

مدیران هتل‌های لوکس می‌می گن اونا درخواست‌های قانونی و انسانی مشتری‌های خود رو هر چی که باشه برآورده می‌کنن.

شهر دبی هرساله نزدیک به ۱۶ میلیون گردشگر داره.

یکی از دلایلش اقامت، تفریح و زندگی لوکسیه که در رگ‌های این شهر جریان داره.
هتل‌های شهر دبی دارای لوکس‌ترین امکانات هستن و از این رو یه مقصد جذاب واسه ثروتمندان دنیاس.

«ابی سم»، مدیر Les Clefs d’Or دبی در مورد یکی از داستان‌های خود با مشتریان سوپر پولدار هتلش گفته: یه بار یکی از مهمون‌ها با شیشه خالی عطر که نوشته‌های اون پاک شده بود در دست داشتن و یادشون نمی‌اومد که چند سال پیش اونو از کجای دبی خریداری کرده‌ان.

این در حالیه که شهر دبی بیشتر از ۲۰۰ فروشگاه عطر فروشی داره.
مدیر هتل از همه اونا در مورد شیشه خالی پرسید اما عطر از هیچ کدوم از اونا خریداری نشده بود. در آخر مدیر هتل مجبور می‌شه شیشه رو به یه کارخانه عطر سازی بفرستد تا با بررسی مواد شیمیایی موجود در اون بتونه عطر دلخواه رو تشخیص بده.

ابی سم می‌گوید: «وقتی عطر موردنظرشان رو به اونا تحویل دادم حسابی حیرت زده شده بودن چون ۴ روز قبل از اونو بدنبال پیدا کردن نمونه مشابه بودن و موفق نشده بودن. اما اگه شما یه مدیر موفق و حرفه‌ای هتل باشین می‌تونید از عهده ناممکن‌ها بر بیایید.»

عضویت در انجمن کلیدهای طلایی

واسه عضویت در انجمن Les Clefs d’Or شما باید دست کم ۵ سال سابقه خدمت در هتل رو داشته باشین. بعد باید چندین مرحله مصاحبه رو بگذرونین.

فقط مدیرانی می‌تونن عضو این انجمن باشن که علاوه بر علم و تجربه، توانایی پشت سر گذاشتن رقابت‌های یهویی و برآورده کردن درخواست‌های عجیب و غریب مهمون‌های خاص رو هم داشته باشن.