مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

نگاهی به اتاق های هتل سنگاپور که در آسمان حرکت می کند

خطوط هوایی سنگاپور یکی از بهترینا در جهان بشمار میره که هر روز بر کیفیت ایرباسای خود اضافه و امکانات بیشتری رو در اختیار مسافران قرار میدن.

ایرلاین سنگاپور در جدیدترین اقدام خود، ایرباس A380 رو وارد خط هوایی کرده که شاید بشه گفت اولین هتل هوایی در ده های گذشته حساب می شه.
این هواپیما که در قسمت فرست‌کلاس قبل از تغییر طراحی داخلی، گنجایش ۱۲ مسافر رو داشت، الان فقط ۶ مسافر رو در این بخش قبول می کنه.
دلیلش هم اینه که واسه مسافران، اتاقای جدا از هم با تخت‌خواب و یه پنجره مخصوص در نظر گرفته شده.

ایرباسای A380 جدید همه با هم گنجایش ۴۷۱ مسافر رو دارن. در کنار ۶ سوئیت اختصاصی و بسیار باامکانات، ۷۸ صندلی در بخش بیزینس کلاس در جلوی هواپیما در نظر گرفته شده.
این اتوبوس هوایی هم اینکه ۴۴ صندلی پرمیوم اکونومی و ۳۴۳ اکونومی معمولی در خود داره.

این نوسازی و تغییر دکوراسیون جدیدترین تلاش واسه رقابت با بقیه کمپانیا هم جهت با جذب مسافران ثروتمندیه که واسه کرایه آپارتمون در دل آسمون پول خرج می کنن.

در همین زمینه، در حالی که شرکتایی مثل دلتا و یونایتد در تلاش واسه طراحی کابینای پرمیوم واسه مسافران تجاری همیشگی خود هستن، بعضی از خطوط هوایی بین المللی مثل Etihad به دنبال ساخت کابینای اختصاصی فرست کلاس هستن. جالبه بدونین که بعضی از این کابینا سه اتاق خوابه هستن و «رزیدنس» (خونه) نام دارن.

هتل هوایی خط هوایی سنگاپور قراره در ماه آینده میلادی اولین سفر خود رو از سنگاپور به سمت سیدنی بکنه. بخاطر این، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه به طراحی داخلی و امکانات ایرباس A380 جدید نگاهی داشته باشین.

لازمه اشاره کنیم که طراحی داخلی این هتل سیار حدود ۴ سال زمان برده.

همراهمون باشین.

اتاقایی با پنجره ای رو به آسمون

کابینای اختصاصی این هواپیما مثل اتاق هتل هستن، فرقش اینه که در ارتفاع ۳۵ هزار پایی از سطح زمین واقع شدن. شرکت هواپیمایی سنگاپور این اتاقا رو واسه مسافران تراز اول و ممتاز در نظر گرفته.

تختا ۱۹۰×۷۰ سانتی‌متر اندازه دارن و با دو بالش و ملحفهای نخی و لطیف ارائه می شه.
مسافران می تونن تختای دو سوئیت اول رو به هم وصل کرده و یه تخت دونفره بسازن.

به مسافران هر اتاق یه جفت جوراب، چشم بند و دمپایی هم ارائه می شه.

کمد و کشوهای مخصوص وسایل گران‌بها

مسافران می تونن هنگام خواب، وسایل مهم خود رو در کمدها و کشوهایی که در هر سوئیت در نظر گرفته شده، قرار داده و با خیال راحت به خواب برن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با کشنده ترین جانوران بومی استرالیا آشنا شوید

همه اتاقا، صندلیایی با روکش چرمی دارن (مسافران باید هنگام تیک‌آف و فرود هواپیما روی صندلی نشسته باشن.) که به صورت برقی میشه بین ۱۳۵ تا ۲۷۰ درجه اونا رو چرخونه یا خم و راست کرد.

تخت توانایی جمع شدن داره و یه دستگاه نمایشگر اچ‌دی ۳۲ اینچی واسه تماشای فیلم و سریال در اتاق تعبیه شده.

دستشوییای لوکس و مجهز

واسه ۶ مسافر بخش فرست کلاس، دو سرویس بهداشتی لوکس و مجهز در نظر گرفته شده.

غذاهای عالی که دستپخت سرآشپزهای مشهور هستن

منوی غذای سوئیتای فرست کلاس هواپیمای سنگاپور شامل غذاهای خاص ایه که به وسیله بهترین سرآشپزهای این کشور پخته شدن. از جمله میشه به لابستر اشاره کرد که غذای محبوبی بشمار میره.

در بخش بیزینس کلاس هواپیما هم امکانات بسیاری رو تماشاگر هستیم.
از جمله میشه به صندلی‌های تختشو و صندلیای کپسول‌مانند اشاره کرد.

هواپیمای ایرباس A380 جدید سنگاپور دارای ۷۸ صندلی بیزینسه که به صورت ۱-۲-۱ در بخش جلوی هواپیما قرار گرفتن. زیر پایی هر صندلی ۱۲۷ سانتی‌متر اندازه داره و صندلی که به طور کامل باز می شه هم ۶۳٫۵ سانتی‌متر پهنا داره. یعنی هر مسافر، فضای زیادی واسه کار در اختیار داره.

طراحی پیله‌مانند هر کابین واسه مسافران بیزینس کلاس یه فصای خصوصی بوجود میاره.

فضای خصوصی یا صمیمی؟ انتخاب با شماس

واسه اون دسته از مسافرایی که تمایلی به دیوارچینی در دور و بر خود ندارن هم این امکان جفت و جور شده تا دیوایدرها رو پایین زده و صندلیای تخت شو در کنار هم به همدیگه بچسبند. این قابلیتیه که خطوط هوایی قطر هم تازگیا عرضه کرده و واسه هر صندلی هم یه نمایشگر ۱۸ اینچ لمسی در نظر گرفته شده.

آدمایی که توان خرید بلیط بیزینس کلاس رو ندارن، می تونن پرمیوم اکونومی بخرن که تا حدی امکانات بخش بیزینس رو در خود داره.

اما از صندلی تخت‌شو در این قسمت خبری نیس.

صندلیا ۵۰ سانتی متر عرض دارن و فضای یه متری ردیف شدن. هر صندلی یه هدفون ضدنویز داره.

 

عکس بالا هم به بخش اکونومی هواپیما مربوطه.