مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

محبوب ترین و پربیننده ترین سریال های تلویزیونی خارجی در سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸ سال موفقیت آمیز دیگری واسه تلویزیون بود و به همین بهونه می خوایم در ادامه این مطلب در مورد پربیننده ترین سریالای تلویزیونی خارجی سال گذشته صحبت کنیم.
با منتشر کردن فصول دیگری از سریالای شاخص و پرطرفداری مانند «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) و «آتلانتا» (Atlanta)، کمدیای نامتعارفی مانند «جای خوب» (The Good Place) و «دهن گشاد» (Big Mouth) و سریالای ترسناک قوی و جدیدی مانند «چیزای تیز» (Sharp Objects) و «تصرف در هیل هاوس» (The Haunting of Hill House)، طرفداران تلویزیون کار سختی واسه انتخاب سریال داشته و کسی متوجه غیبت سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نشد.

از اونجایی که سرویسای اینترنتی آمازون، نتفلیکس و هولو در مورد تعداد بینندگان خود بسیار رازدار بوده و تعداد بینندگان سریالای باکیفیت خود رو اعلام نمی کنن نمیشه حتی تعداد تقریبی بینندگان اونا رو حدس زد. میشه ادعا کرد سریالای این سه سرویس اینترنتی و به خصوص سرویس نتفلیکس بیشتر از هر سرویس و شبکه تلویزیونی دیگه ایه یا دستکم بخش بیشتری از مخاطبان سریالای تلویزیونی رو به خود اختصاص میدن.
با این وجود به همون دلیلی که گفته شد انتظار نداشته باشین که در فهرست زیر در مورد پربیننده ترین سریالای تلویزیونی سال ۲۰۱۸ نامی از سریالای پرطرفدار و مهیج این سرویسای اینترنتی ببریم. بدون تلف کردن وقت بیشتر از این در ادامه شما رو با پربیننده ترین و محبوب ترین سریالای تلویزیونی خارجی سال ۲۰۱۸ آشنا می کنیم.

۱۰- سریال «بول» (شبکه CBS)

تعداد بیننده: ۱۳٫۵۱۱٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

با تعداد میانگین ۱۳٫۵ میلیون بیننده به ازای هر اپیزود، درام حقوقی «بول» (Bull) از زمان شروع پخش خود در سال ۲۰۱۶ از شبکه CBS، بینندهای زیادی رو به خود جلب کرده. در این سریال مایکل ویترلی نقش دکتر جیسون بول رو بازی می کنه، رییس یه شرکت فعال در بخش مشاوره حقوقی که از تکنولوژی و روانشناسی واسه کمک به تیمای حقوقی به خاطر آمادگی واسه روبرو شدن با قضات، دادستانا و شاهدانی که در روند برگزاری دادگاه خود با اونا مواجه می شن استفاده می کنه.
این سریال با جنجالایی همراه بوده از جمله اینکه شبکه سازنده سریال پس از اینکه الیزا دوشکو (از بازیگران سریال) ادعا کرد بازیگر اصلی سریال موقع فیلمبرداری اونو مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده، این بازیگر جوون رو اخراج کرده و بعدا واسه مسکوت موندن این رسوایی بهش ۹٫۵ میلیون دلار پرداخت کرده. هنوز معلوم نیس که این رسوایی چه تاثیری بر کار ویترلی و آینده سریال داره که هنوز ادامه اون واسه فصل چهارم تایید نشده.

۹-  سریال مسابقه ای «بااستعدادهای آمریکا» (شبکه NBC)

تعداد بیننده: ۱۴٫۲۷۳٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

سال گذشته دوباره تماشاگر رقابتای سخت در برنامه تلویزیونی مسابقه ای «بااستعدادهای آمریکا» (America’s Got Talent) بودیم که در فصل سیزدهم خود که شبای سه شنبه به صورت زنده پخش می شد به ازای هر اپیزود و به صورت میانگین، ۱۴٫۲ میلیون بیننده رو به خود جلب می کرد.
برنده امسال این برنامه یه شعبده باز جوون ۲۷ ساله به نام شین لیم بود که در مورد شعبده بازی با کارتای بازی مهارت داشت و ترفندهای اون بسیاری رو حیرت زده کرده بود. ماه بعد لیم همراه با ۴۹ مسابقه دهنده دیگه از سراسر جهان برمی گرده تا در برنامه اسپین آف «America’s Got Talent: The Champions» با هم رقابت کنن. از داورانی که به این برنامه اسپین آف برمی گردن میشه به سایمون کول، مل بی، هایدی کلام و هووی مندل و البته تری کروز اشاره کرد که جای تایرا بنکش رو می گیره.

۸- سریال «دکتر خوب» (شبکه ABC)

تعداد بیننده: ۱۴٫۵۱۷٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

اگه درزمان ۱۵ فصل از سریال «ER» و ۱۵ فصل (تا حالا) از سریال محبوب «آناتومی گری» (Grey’s Anatomy) چیزی یاد گرفته باشیم اینه که بینندگان از سریالای درام پزشکی با کیفیت استقبال می کنن و در سال ۲۰۱۸ هم سریال «دکتر خوب» (The Good Doctor) با بیشتر از ۱۴٫۵ میلیون بیننده به صورت میانگین واسه هر اپیزود یکی از پربیننده ترین درامای پزشکی سال بود. این سریال که دومین فصل اون در حال پخشه داستان یه نوجوون گرفتار به اوتیسم با بازی فردی هایمور رو روایت می کنه که به دلیل مریضی خاص خود توانایی تشخیص عجیب شکلای جور واجور بیماریا رو داره.
تعداد بینندگان این سریال در فصل دوم کمتر از فصل اول بوده که در سال ۲۰۱۷ سومین سریال پربیننده سال لقب گرفت. با این وجود قرار گرفتن اون در میان پربیننده ترین سریالای سال ۲۰۱۸ این خیال راحت رو در میان طرفداران سریال بوجود میاره که دستکم یه فصل دیگه از اون ساخته می شه.

۷- سریال «مانیفست» (شبکه NBC)

تعداد بیننده: ۱۴٫۶۲۲٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

در این سریال علمی-تخیلی جدید که در همین اول بسیاری اونو با سریالای مشابهی مانند «گمشدگان» (Lost) مقایسه می کنن، گروهی از مسافران موقع پرواز از جامائیکا به نیویورک سیتی تکانا و آشفتگیای عجیب رو حس می کنن و وقتی که در آخر هواپیمای اونا به زمین می شینه، میفهمن که ۵ سال از زمان به پرواز درآمدن هواپیمای اونا گذشته س. خونواده ها و دوستان اونا در تموم این مدت بر این باور بودن که هواپیمای اونا دچار حادثه شده و همه سرنشینان کشته شدن. در هفته های اول پس از برگشت، اتفاقات عجیبی واسه مسافران اتفاق افتاده و اونا کم کم با واقعیت رازآلود ماجرای خود آشنا می شن.
سریال «مانیفست» (Manifest) هنوز واسه فصل دوم تمدید نشده اما نیمه دوم فصل اول اون در سال جاری منتشر می شه.

۶- سریال «شلدون جوون» (شبکه CBS)

تعداد بیننده: ۱۵٫۶۶۸٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

سریال  اسپین آفی «شلدون جوون» (Young Sheldon) هر چند هنوز بسیار جوونه اما به همین زودی داره جایگاه داداش بزرگ ترش «تئوری بیگ بنگ» (The Big Bang Theory) رو میگیره. این سریال کمدی که به ازای هر اپیزود بیشتر از ۱۵٫۶ میلیون نفر بیننده داشته داستان کودکیای شخصیت شلدون کوپر در سریال «تئوری بیگ بنگ» رو روایت می کنه.
در حالی که این سریال با منتشر کردن فصل دوازدهم خود تموم میشه، «شلدون جوون» به شکل مقدمه به داستان خود ادامه یافته و شاید تماشاگر حضور بازیگران سریال اصلی در اونم باشیم. پخش نیمه دوم فصل دوم این سریال از روز ۱۰ ژانویه سال جاری شروع می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   درخواست‌های عجیب سوپر ثروتمندهای جهان از مدیران هتل های دبی

۵- سریال «این ما هستیم» (شبکه NBC)

تعداد بیننده: ۱۶٫۵۹۴٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

بعضی وقتا بینندگان فقط به چیزی خوب واسه گریه کردن نیاز دارن و اینجاس درام خانوادگی «این ما هستیم» (This Is Us) به کمک اونا میاد. این سریال پربیننده داستان خونواده پیرسون رو در دوره های وقتی جور واجور روایت کرده و کم کم رازهایی رو در مورد اونا معلوم کرده و جواب سوالات بوجود اومده رو میده. این سریال از همون اول خیلی قوی شروع شده و اینجوری نه فقط به یکی از پربیننده ترین سریالای تلویزیونی تبدیل شده بلکه یکی از سریال هاییه که در فضای مجازی بیشتر از هر سریال دیگری در مورد اون صحبت می شه.
طرفداران سریال در فضای آنلاین تئوریا و پیش بینیای خود رو از داستان سریال به اشتراک می ذارن چون داستان «این ما هستیم» شامل پیچشای داستانی و فراز و فرودهای جذاب بسیاریه. این سریال پربیننده در ماه ژانویه سال جاری با نیمه دوم فصل سوم خود برمی گرده.

۴- سریال «ان سی آی اس» (شبکه CBS)

تعداد بیننده: ۱۶٫۷۲۴٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

سریال «ان سی آی اس» (NCIS) که حالا دوازدهمین فصل خود رو می گذرونه با کم شدن جزئی تماشگران خود نسبت به سال ۲۰۱۷ مواجه بوده اما با این وجود یه پله بالاتر از رتبه سال قبل از اون در میان پربیننده ترین سریالای سال قرار گرفته. در این سریال پلیسی-حقوقی، مارک هاموند نقش رهبر یه گروه خاص از سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی رو بازی می کنه که به بررسی پرونده های جنایی مربوط به نیروی دریایی یا پرسنل اون می پردازه. این سریال پربیننده ترین سریال درام شبکه CBS در سال ۲۰۱۸ بوده و دو اسپین آف دیگه از اون که داستانای اونا در شهرهای نیواورلئان و لس آنجلس رخ میدن هم در حال پخشه. در حالی که تا حالا بیشتر از ۲۰۰ اپیزود از این سریال منتشر شده و بینندگان بازم از اون استقبال می کنن، به نظر نمی رسه که به این زودیا تماشاگر اتمام سریال «ان سی آی اس» و اسپین آفای اون باشیم.

۳- سریال «تئوری بیگ بنگ» (شبکه CBS)

تعداد بیننده: ۱۸٫۳۳۰٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

سریال گیک محور «تئوری بیگ بنگ» حالا دوازدهمین و آخرین فصل خود رو در حال پخش داره و وقتی که در سال ۲۰۱۹ به اتمام برسه به عنوان یکی از بهترین و پربیننده ترین سریالای تاریخ تلویزیون به مجموعه میره. اپیزود اول فصل پایانی «تئوری بیگ بنگ» بیشتر از ۱۳ میلیون بیننده به صورت زنده داشت و کلا و متوسط در هر اپیزود بیشتر از ۱۸٫۳ میلیون نفر تماشاگر هنرنماییای لئونارد و گروهش بودن که سال گذشته تماشاگر کاهش تماشاگران خود بود. اگه پخش اپیزود پایانی فصل دوازدهم این سریال نام اونو در میان پربیننده ترین سریالای سال ۲۰۱۹ بذاره تعجبی نداره. با پایان پخش این سریال که در ماه می ۲۰۱۹ اتفاق می افته، «تئوری بیگ بنگ» به طولانی ترین سریال چند دوربینی تاریخ تلویزیون تبدیل می شه که شامل ۲۷۹ اپیزود بوده.

۲- برنامه تلویزیونی «فوتبال یکشنبه شب» (شبکه NBC)

تعداد بیننده: ۱۹٫۵۶۰٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

سریالای تلویزیونی میان و می رن اما فوتبال هیچ وقت از بین نمی ره و برنامه همیشگی «فوتبال یکشنبه شب» (Sunday Night Football) با کم شدن ناچیز تماشاگران خود نسبت به سال ۲۰۱۷ و با بیشتر از ۱۹٫۵ میلیون بیننده به ازای هر اپیزود به دومین برنامه تلویزیونی پربیننده سال ۲۰۱۸ تبدیل شده.
در واقع سال ۲۰۱۸، این برنامه رکورد بینندگان تلویزیونی رو در هفته ای که ۹ بازی برگزار می شه و در بین بازی تیمای نیو انگلند پاتریوتس و گرین بی پکرز که به سود تیم پاتریوتس تموم شد با نزدیک به ۱۸ میلیون بیننده به صورت زنده شکست که تعداد کسایی که از راه استریم این برنامه رو تماشا می کردن در اون دید نشده.

۱- سریال «روزان» (شبکه ABC)

تعداد بیننده: ۱۹٫۹۶۰٫۰۰۰ نفر به ازای هر اپیزود

هر چند بسیار کوتاه بود اما برگشت موقتی سریال «روزان» (Roseanne) تاثیر زیادی بر بینندگان شبکه سازنده گذاشته و این سریال به پربیننده ترین سریال تلویزیونی سال ۲۰۱۸ تبدیل شد.
در این سریال دوباره تماشاگر برگشت روزان بار و جون گودمن در نقشای روزان و دن کانر  بودیم. اولین اپیزود از فصل دهم این سریال به وسیله بیشتر از ۲۷٫۳ میلیون نفر تماشا شد و تنها چند روز بعد از پایان فصل دهم بود که ادامه اون واسه فصل یازدهم هم تمدید شد.
اما بعد از یه پیام توئیتری نژاد پرستانه از روزان بار، ادامه این سریال منتفی شده و با عنوان «کانرها» (The Conners) به شکل یه اسپین آف دوباره به تلویزیون برگشت و شخصیت روزان بار در اون حذف شد.