مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

۱۰ چهره مشهوری که پس از مدتی افول بار دیگر خود را به قله های افتخار و شهرت رساندند

معروفیت و اعتبار بسیار آسون از اون چیزی که فکر می کنین از کف میره. خیلی ساده اعتبار و معروفیت امروز ممکنه فردا از دست رفته باشه. خیلی از چهره های مشهور آینده کاری خود رو تو یه ثانیه و با یه تصمیم اشتباه خراب کردن. هر چند خیلی از اونا دیگه نتونستن به دوران بالاترین درجه خود برگردن اما یه سریای دیگه با تلاش و عبرت گرفتن از گذشته خود تونستن کم کم دوباره به قله های موفقیت و معروفیت برسن و حتی بیشتر و بهتر از قبل بدرخشن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با چهره های مشهوری آشنا کنیم که اراده، قدرت داخلی و استعداد باعث شد که دوباره معروفیت و اعتبار دوران گذشته خود رو به دست آورده و مورد تشویق طرفدارانشان قرار بگیرن.

۱- بن افلک

زندگی حرفه ای بن افلک به سوار شدن تو یه قطار شهربازی مثل س که فراز و نشیبای خاص خود رو داره.
اون در اواخر دهه ۱۹۹۰ معروفیت بالای داشت و حتی واسه فیلم «ویل هانتینگ خوب» (Good Will Hunting) برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.
اما در اوایل دهه ۲۰۰۰ یهو از اعتبار و معروفیت اون شدیدا کم شد و واسه بازی در فیلمای «دستمزد» (Paycheck)، «بی باک» (Daredevil)، «آرماگدون» (Armageddon) و «پرل هاربر» (Pearl Harbor) نامزد دریافت تندیس بدترین بازیگر سال شد.
اما ایشون در سال ۲۰۱۵ تونست دوباره به بالاترین درجه رسیده و خود رو در سطح اول هالیوود مطرح سازه.

۲- آنجلینا جولی

یه شکست عاطفی به دلیل جدایی از همسرش برد پیت و هم اینکه مادر تعداد زیادی بچه بودن باعث شد که زیبایی و معروفیت آنجلینا جولی به مدت کوتاهی محو شده و اون در سال ۲۰۱۶ نتونه در هیچ فیلمی بازی کنه که در دوران فعالیت هنری اون بی سابقه بود. در این دوره وقتی هر روز تماشاگر خبرهایی ناراحت کننده از کاهش وزن اون به ۴۰ و بعد به ۳۵ کیلوگرم بودیم. اما در سال ۲۰۱۷ شرایط اون بهتر شده و به نظر می رسه با پروژه هایی که در دست اقدام داره دوباره به دوران بالاترین درجه خود برگشته.

۳- وینس واون

وینس واون بازیگری رو از دهه ۱۹۸۰ شروع کرد و واسه بازی در فیلمای «Swingers» و «دنیای گمشده: پارک ژوراسیک» (The Lost World: Jurassic Park) به معروفیت رسید. اما در اوایل دهه ۲۰۰۰ تنها بازی در فیلمای کمدی درجه دو به اون داده می شد چون واسه بازی در پروژه های بزرگ و جدی مناسب به نظر نمی رسید. اما واون در سال ۲۰۱۵ واسه بازی در سریال تلویزیونی پرطرفدار «کارآگاه واقعی» (True Detective) دوباره مورد توجه قرار گرفت.

۴- مل گیبسون

هر چند مل گیبسون با کارگردانی و بازی در فیلم «پردل و جربزه دل» (Braveheart) به شهرتی باورنکردنی رسید اما نتونست مدت زمان زیادی این موقعیت خود رو حفظ کنه.
ایشون به دلیل مشکلاتی که با رسانه ها داشت بارها با افول معروفیت مواجه شد.
در سالای دهه ۲۰۰۰ اعتیاد شدید اون به مشروبات الکلی و اظهارات و عقاید ناجور و تند اون نسبت به مسائل دینی باعث شد که شدیدا مورد انتقاد قرار گیرد. به نظر می رسید که این ستاره افول کرده هالیوود دیگه هیچ وقت معروفیت و اعتبار گذشته خود رو به دست نیاورد اما با شروع سال ۲۰۱۷ ایشون واسه کارگردانی فیلم موفق «ستیغ اره ای» (Hacksaw Ridge) برنده جوایز اسکار و گلدن گلوب شد که باعث شد دوباره اسم مل گیسون در هالیوود بپیچد.

۵- رنی زلوگر

این بانوی زیبای هالیوود واسه بازی در نقش «بریجت جونز» (Bridget Jones) به اسطوره همه زنان جوون تبدیل شد.
ایشون در این فیلم با استادی تموم نقش یه دختر قشنگتر اما دست و پا چلفتی رو بازی کرد و از تاثیری که ممکن بود این نقش بر آینده اش بزاره هیچ ترسی نداشت. به خاطر همین بسیاری اونو به خاطر شجاعتش دوست دارن. اما در سال ۲۰۱۴ ایشون با شمایل تازه ای ظاهر شد که شدیدا طرفدارانش رو شوکه کرد و دیگه هیچ شباهتی با بریجت جونزی که طرفدارانش اونو می ستودند نداشت. واسه چند سال هیچ اسمی از اون در دنیای هالیوود برده نمی شد اما ایشون دوباره در قسمت سوم فیلمای «بریجت جونز» تونست به همون رنی زلوگر دوست داشتنی قبلی تبدیل شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   اضافه شدن وزن پس از بالا رفتن سن، ربطی به کاهش میزان سوخت و ساز بدن ندارد

۶- الک بالدوین

الک بالدوین در دهه ۱۹۹۰ مظهر خوش تیپی و خوش چهرگی بود که طرفداران بسیاری داشت. اما گذشت زمان و بالا رفتن سن روی ظاهر و در نتیجه معروفیت اون تاثیر گذاشت. ایشون واسه یه مدت نتونست در سطح اول هالیوود حضور داشته باشه. هر چند ایشون در فیلمای زیادی حضور داشت اما نتونست موفقیتی رو با این فیلما بدست آورد. اما استعداد حقیقی این بازیگر سرشناس هیچ وقت از بین نرفت و با بازی در سریال تلویزیونی کمدی «۳۰ راک» (۳۰ Rock) دوباره به دوران اوجش برگشت و جوایز زیادی رو بدست آورد. از اون زمان تا حالا ایشون همیشه در فیلمای بسیار موفق و مشهوری حضور داشته.

۷- بریتنی اسپیرز

در دهه ۱۹۹۰ بریتنی اسپیرز با استعداد با صدای قوی و ظاهر دلفریب خود همه رو مبهوت خود کرده بود و در اون زمان به نفر اول موسیقی پاپ جهان تبدیل شد.
اما این معروفیت در ادامه واسه اون دردسرساز گشته و در اواسط دهه ۲۰۰۰ همه در مورد افسردگی دراز مدت و اعتیاد بریتنی به الکل و مواد مخدر صحبت می کردن. اما در آخر ایشون تونست دوباره خود رو به جمع بزرگان موسیقی دنیا برسونه.

۸- رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور، قهرمون فیلمای «مرد آهنی» (Iron Man)، الان یکی از بالاترین دستمزدها رو در دنیای هالیوود به خود اختصاص داده. اما چند سال پیش به دلیل زندانی شدن اعتبار و معروفیت خود رو از دست داده بود. مشکلات مالی، خانوادگی، حقوقی و اعتیاد به مواد مخدر باعث شد که ایشون در سراشیبی سقوط بیفته اما داونی جونیور با استعداد دوباره خود رو بازسازی کرده و برگشتی قدرتمندانه به هالیوود داشت.

۹- کریستینا آگیلرا

کریستینا آگیلرا به دلیل صدای دلنشین و صورت زیبایش واسه چند سال مورد توجه دختران و زنان سراسر دنیا قرار داشت. اما ایشون دو بار حامله شده و یه طلاق دردناک رو تجربه کرد که ظاهر و معروفیت اونو شدیدا تحت تاثیر قرار داد طوری که ایشون از یه دختر زیبای خوش اندام به زنی چاق و بدهیکل تبدیل شد که هیچکی اونو دوست نداشت. اما تغییرات ظاهری هیچ تاثیری روی صدای افسانه ای اون نداشتن. ایشون به سرعت معروفیت گذشته خود رو بدست آورد و حالا هم به عنوان یکی از بهترین خوانندگان موسیقی پاپ شناخته شده و طرفداران بسیاری داره.

۱۰- مکالی کالکین

هیچ کسی انتظار نداشت که مکالی کالکین دوباره بتونه خود رو به دوران خوب نوجوونی برسونه. ایشون که با بازی در فیلمای مشهور «فقط در خونه» (Home Alone) در نقش یه پسربچه خونسرد و باهوش به معروفیت رسید. اما خیلی زود اون به دلیل زندگی شخصی عجیب و اعتیادش به مواد مخدر به چهره ای شکست خورده تبدیل شد.
کلکین دپرس اونقدر در دنیای هروئین و مشروبات الکلی غرق شده بود که پزشکان مرگ اونو نزدیک الوقوع اعلام کردن. اما یهو پس از چند سال عکسای جدیدی از اون منتشر شد که به طور کاملً با دوران افول اون فرق داشتن. بازی در فیلم «سرزمین تغییر» (Changeland ) در سال ۲۰۱۷ دوباره ایشون رو به معروفیت رساند.