آموزش تشخیص بازدید کنندگان ثابت یک سایت

 

بازدید کنندگان ثابت یه سایت، همون کاربران وفادار هستن.کاربرانی که بدون توجه به رتبه یه سایت در موتورای جستجو، از اون سایت دیدن می کنن.وب سایتایی که برندینگ قوی داشتن و به هر دلیلی مثل قدیمی بودن یا برند سازی قوی، شناخته شده هستن، کاربران ثابت زیادی دارن.این سایتا ممکنه در گوگل هم رتبه مناسبی نداشته باشن.اما کاربران زیادی دارن.

وقتی شما می خواین تبلیغات بنری در اینترنت انجام بدین باید به اندازه بازدیدکنندگان ثابت سایتی که میزبان تبلیغات شماس توجه کنین.چون به همون نسبت که یه سایت، بازدید کنندگان ثابت زیادی داره، بازدید کنندگان جدید کمی هم داره.پس پس از مدت کوتاهی، بنر شما که در اون سایت قرار داره، شدیدا دچار افت کلیک می شه.چون بازدید کنندگان ثابت اون سایت، بنر شما رو دیده ان و روی اون کلیک کردن و حالا فقط نوبت بازدید کنندگان جدیده.در این سایتا، در ماه های اول(تا سه ماه اول) ، شدیدا از اندازه کلیکی که روی بنرتون می شه، راضی هستین.اما پس از گذشت زمان، میفهمید، که تعداد کلیکای بنر شما، دچار افت شدیدی شده.

پس تبلیغ در این جور سایتا جهت برندینگ، فقط به صورت یه ماه س و بیشترین حد سه ماهه، از نظر اقتصادی به صرفه س.(سایتای بسیار پر بازدید.بازدید بالای ۱۰۰ هزار IP در روز که مبلغ بالایی دارن).

اما چیجوری اندازه بازدیدکنندگان ثابت یه سایت رو تشخیص بدیم؟

سایت مورد نظر رو در الکسا یا هر سایتی که به صورت حدودی، اندازه جستجوی اون (Search Visits) رو نشون میده، بررسی کنین.سایتی که اندازه ورودی اون از موتورای جستجو بالاتر از ۲۰ درصده، نشون دهنده اینه، که ۲۰ درصد کاربران اون، کاربران جدید هستن.عددای ۳۰ درصد و ۴۰ درصد هم عددای بسیار ایده آلی هستن.سایت الکسا، دارای خطا هستش و معمولا، اندازه جستجوی یه سایت رو کمتر از واقعیت نشون میده.

بعد به رتبه الکسای اون نگاه کنین(به شرط پایین بودن bounce rate) .اگه رتبه الکسا زیر ۱۰۰ داشت، و بیش ۲۵ درصد، ورودی از موتورای جستجو داشت(طبق آمار سایتای تحلیلی و آماری که اینجا ملاک رو الکسا قرار دادیم) ، سایت مناسبی واسه تبلیغات بنری بلند مدته و بازدید کنندگان جدیدی روزانه وارد این سایت می شن که بنر شما رو ندیده ان و احتمال کلیک روی بنر شما، بالا نگه داشته می شه.

در حالت دیگه، اگه دیدید وب سایتی الکسای، زیر ۱۰۰ (تاکید می کنم به شرط پایین بودن bounce rate) ، داشت، اما اندازه ورودی اون از راه موتورهای جستجو، ۱۰ یا زیر ۱۰ درصد بود، این سایت، بازدید کنندگان ثابت زیادی داره و ورودیای جدید کمی داره.

نکته دیگه اینه که شما باید کلمات کلیدی برتری که کاربران درموتورای جستجو واسه اون سایت جستجو می کنن، بررسی کنین،اگه در قسمت Top Keywords from Search Engines سایت الکسا، چند کلید واژه اول، رو، فقط برند اون سایت زده بود، روی همون درصد ورودی از موتورای جستجو هم نباید حساب کنین.چون بیشتر کاربرانی که اینطور جستجو می کنن، همون کاربر ثابت اون سایت هستن که حوصله تایپ نشانی سایت محبوب خود رو ندارن!

یکی دیگه از راه های تشخیص بازدید کنندگان ثابت یه سایت، بررسی اندازه معروفیت و برندینگ خود اون سایته،مثلا، وب سایتی که در تلویزیون و بقیه وب سایتا در حال تبلیغه، بازدید کنندگان جدید زیادی داره.اما این موارد دائمی نیستن، و نمیشه خیلی روی اونا حساب کرد.هم اینکه اینجور سایتایی که خود در حال برندینگ هستن، یا تبلیغات در سایت خود درج نمی کنن یا هزینه های بسیار زیاد تر از حد مناسب دارن.

در آخر با در نظر گرفتن اندازه ورودی از موتورای جستجو و تطبیق اون با رتبه الکسای با bounce rate زیر ۵۰ درصد و هم اینکه توجه به اینکه بیشتر با چه کلمات کلیدی در گوگل جستجو می شه، همیشه سایتا رو تحلیل کنین و تخمین بزنین که چند درصد از بازدید کنندگان اون سایت، جدید هستن.

اگه ابزارای دیگری واسه تشخیص اینکه، هر سایت، چقدر ورودی از گوگل و موتورای جستجو داره (بدون موثر کردن فاکتورای سئو)، اعلام کنین تا در همین آموزش، قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *