مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

خدمات لوله بازکنی شبانه روزی

تمامی کارهای لوله بازکنی باید با رعایت اصول ایمنی و بهداشت انجام گیرد لوله های فاضلاب به خاطر گرفتگی باید باز شوند که برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد ولی رعایت ایمنی و بهداشت در لوله بازکنی از کارهای مهم یک تکنسین کار حرفه ای می باشد.

نکات ایمنی و بهداشت در لوله بازکنی

در زمانی که لوله های فاضلاب و توالت گرفتگی پیدا می کند شما می توانید با استفاده از شرکت های معتبر لوله بازکنی سبب جلوگیری از آسیب های جدی به ساختمان خود شوید ولی نکته مهم این است که رعایت نکات ایمنی باید انجام شود چون با رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام کار مشکلاتی به وجود می آید و سرعت در کار لوله بازکنی پایین و کم میشود و نتیجه مطلوب را نمیدهد.

رعایت ایمنی در استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی

برای گرفتگی سینک ظرفشویی آشپزخانه می توانیم از این محلول های شیمیایی استفاده کنیم این محلول ها به دلیل خاصیت اسیدی که دارند کار کردن با آنها بسیار خطرناک می باشد و برای سلامت بدن ضرر دارد هیچ وقت نباید این محلول های شیمیایی را بو کرد چون برای ریه ها بسیار مضر می باشد  و در محیط های بسته  باید از تهویه هوا استفاده کرد و برای گرفتگی لوله ها نباید چندین محلول را با هم مخلوط و از آن استفاده کرد و در حین انجام کار باید حتما از دستکش و ماسک استفاده کرد و از تماس با پوست باید خودداری شود این موارد رعایت ایمنی و بهداشت در لوله بازکنی بود که هر فردی باید آنها را رعایت کند.

رعایت ایمنی در استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی

اگر گرفتگی لوله ها شدید باشد و با محلول های شیمیایی باز نشود باید با فنر لوله بازکنی لوله ها را باز کرد و وقتی از این دستگاه استفاده می کنید سرعت چرخش این دستگاه باعث پیچ خوردن فنر و برخورد آن به اطراف می شود پس باید دقت کرد که همیشه با سرعت کم از این دستگاه استفاده کرد بنابر این زمانی که از این دستگاه فنر زنی استفاده می شود حتما باید دستکش استفاده کنیم تا آسیبی به دستمان نرسد پس یکی دیگر از نکات ایمنی و بهداشت در لوله بازکنی را شرح دادیم

از روش های دیگری برای باز کردن لوله ها هم استفاده میشود مثل لوله بازکنی فنر برقی دریل که در این روش هم باید رعایت ایمنی را داشته باشیم چون ممکن است وقتی سرعت چرخش دریل زیاد باشد فنر به اطراف برخورد و آسیب جدی می رساند و دستگاه چاه بازکن و دستگاه تلمبه دستی هم جزو روش های لوله بازکنی می باشند که این روش ها کم خطر هستند البته در روش چاه بازکن حتما از کفش های کار مناسب باید استفاده کرد تا از افتادن دستگاه بر روی پاها مراقبت شود.

دانستن بایدها و نبایدهایی حوزه لوله بازکنی سبب می شوند، معضل گرفتگی را بدون ایراد با هزینه مناسب رفع کنید. گرفتگی فاضلاب از جمله مشکلاتی است که بشر از گذشته تاکنون با ان روبه رو بوده است و به مرور روش ها و ابزارالات رفع ان دچار تحول شده است.

شما می بایست یک سری نکات را در هنگام مشاهده اولین نشانه های گرفتگی مد نظر داشته باشید، تا از گسترش ان جلوگیری کنید.

بایدها و نبایدهای مربوط به قبل از گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از مهمترین نکاتی که در زمینه لوله های فاضلاب و خدمات بعدی ان وجود دارد، جلوگیری از بروز گرفتگی ها است. گرفتگی لوله فاضلاب ایرادی است که به مرور زمان و به سبب رعایت نکردن برخی نکات ساده و پیش پا افتاده شکل می گیرد.

ایجاد انواع گرفتگی ها و خروج بوی بد فاضلابی مهمترین مشکلات اراز دهنده ناشی از عدم همین نکات ساده است. با توجه به کاربری متفاوت لوله های فاضلاب باید ها و نباید های استفاده از هر کدام متفاوت است.

چگونه از گرفتگی لوله فاضلاب حمام جلوگیری کنیم؟

حمام محلی برای نظافت و شستشوی افراد خانه می باشد. ورود موی زاید، چرک اب، موی بلند، افتادن درب شامپو، ریختن تیغ اصلاح و سایر اجرامی که در این محیط استفاده می شوند، گرفتگی را شکل می دهند. بنابراین باید نسبت به ورود انها حساس بوده و از کفشور دارای صافی استفاده کرد.

چگونه می توان گرفتگی لوله فاضلاب توالت جلوگیری کرد؟

مهمترین بخش در فاضلاب ساختمان ها توالت ها هستند. برخی از مردم این عادت غلط را دارند که دوریز های بهداشتی خود را درون لوله توالت ها می اندازند. باید به شما بگوییم که در اینده نزدیک با گرفتگی لوله فاضلاب توالت روبه رو خواهید شد. این نوع گرفتگی بسیار شدید خواهد بود و رفع ان به لوله بازکنی با فنر نیازمند است.

برای رفع بوی بد فاضلاب توالت ها از زانویی و سیفون های متعددی استفاده می کنند و این باعث می شود تا احتمال وقوع گرفتگی بالا می رود.

نحوه جلوگیری از گرفتگی لوله ظرفشویی و روشویی ها چیست؟

یکی دیگر از مواد گرفتگی مربوط به سینک ظرفشویی ها و روشویی ها است. برای جلوگیری از گرفتگی لوله این بخش ها باید از ورود تفاله ها و پسماند های غذایی جلوگیری کنید. روغن و چربی حاصل از شستشو نیز در موارد گرفتگی نرمی را ایجاد می کنند. برای این موارد می توانید از اب جوش استفاده کنید

 

اب جوش می تواند چربی و روغن را حل کرده و گرفتگی نرم و سست را از بین ببرد.

فصول بارانی و گرفتگی لوله های فاضلاب

بیشترین امار نیاز به خدمات رفع گرفتگی لوله فاضلاب در زمان بارندگی ها است. ورود اب باران به درون لوله های فاضلاب گرفتگی شدید را ایجاد می کنند.

لوله های فاضلاب در نهایت به فاضلاب اصلی متصل می شوند. ترکیب اب باران با فاضلاب می تواند گرفتگی ایجاد کنند. اب باران خاک و شن های ریز پشت بام را جمع اوری می کند و به درون فاضلاب هدایت می کند.

برای جلوگیری از این ایرادات از یک صافی مناسب برای ورودی ناودانی ها استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای مربوط به شرکت های خدماتی

لوله بازکنی یکی از پر تقاضاترین خدمات در تهران و شهرها می باشد. به دلیل استفاده دائمی از این سیستم دفع فاضلاب بهداشتی ایرادات بعدی انها دور از انتظار نیست. از این خدمات رفع گرفتگی و رفع بوی بد توسط شرکت و افراد بسیاری ارائه می شود. بنابراین نباید دغدغه ای بابت رفع به هنگام این ایرادات داشته باشید.

مهم ترین خدمات شرکت های لوله بازکنی با رعایت بهداشت

از بین بردن بوی نامطبوع چاه توالت و فاضلاب و باز کردن لوله ها با رعایت بهداشت

انجام جرم گیری و لوله بازکنی آشپزخانه و حمام و توالت ایرانی و فرنگی با رعایت بهداشت

استفاده از دستگاه های لوله بازکنی با رعایت بهداشت

نشت یابی با دستگاه لوله بازکنی با رعایت بهداشت

تعمیر سرویس توالت و لوله دستشویی فرنگی و ایرانی با رعایت بهداشت

دستگاه لوله بازکنی چیست و چگونه کار می کند؟

گرفتگی لوله ساختمان و فاضلاب امری هست که برای هر کسی ممکن است پیش بیایید. در بیشتر موارد گرفتگی لوله با یک سری راهکارهای ساده و رایج مانند، استفاده از مایع لوله بازکنی، اسید لوله بازکنی، پودر لوله بازکنی، فنر لوله بازکنی، لوله باز کن خانگی، لوله باز کن شیمیایی، لوله باز کن اسیدی و دستگاه لوله بازکنی قابل حل بوده و ممکن هست مرتفع گردد. اما گاهی اوقات مشکل بسیار پیچیده بوده و یا روش های ساده و معمولی قابل حل نیست.

آیا می دانید در چنین مواقعی که لوله فاضلاب ساختمان بطور جدی کیپ شده باشد، و خود افراد نتوانند گرفتگی آن را رفع کنند، چگونه باید گرفتگی لوله فاضلاب رفع شود؟

و یا اینکه آیا می دانید با چه ابزاری می توان گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کرد؟

امروزه ابزارهای جدیدی به نام دستگاه لوله بازکنی وجود دارد که هر نوع مشکل جدی گیر و گرفتی در لوله و فاضلاب را براحتی قادر هست رفع کند. این ابزار یک وسیله برقی بوده که برای باز کردن لوله کشی تمامی ساختمان ها حتی برج ها قابل استفاده بوده و از عملکرد قابل قبولی برخوردار هست. نکات بعد از لوله بازکنی که باید رعایت کرد.

نکات بعد از لوله بازکنی که باید رعایت کرد چیست؟

نکات بعد از لوله بازکنی که باید رعایت کرد شامل توصیه های پیشگیرانه کارشناسان لوله بازکنی بوده که جهت جلوگیری  از بروز دوباره مشکل گرفتگی لوله هست. در این نکات متخصص های لوله بازکنی نحوه صحیح پاکسازی و شستشوی سینگ ظرفشویی و سیفون فاضلاب و دیگر نکات کاربردی را به شهروندان توصیه می کنند.

هر چند که گرفتگی لوله ساختمان امری اجتناب پذیر بوده و ممکن است در هر مجتمع و ساختمان پیش بیاید. اما نا گفته نماند که رعایت یک سری نکات ظریف تا حدود زیادی از بروز این مشکل جلوگیری می کنند. به هر حال همیشه در هر جا و هر مکانی پیشگیری بسیار بهتر از درمان خواهد بود. به همین دلیل در کنار ارائه نکات بعد از لوله بازکنی که باید رعایت کرد و برخی موارد را که منجر به پیشگیری از گرفتگی لوله ساختمانی و فاضلاب می گردد را در اینجا معرفی خواهیم کرد. توصیه می گردد هنگام شستشو کردن ظرف و ظروف از ریختن چربی و روغن بدون حل کردن آن در آب گرم اجتناب شود و همچنین از یک سری درپوش هایی که به منظور پیشگیری از ورود ضایعات به درون لوله ها در بازار وجود دارند تهیه کرده و بر روی ورودی آب، سیفون و سینگ ظرفشویی استفاده گردد.
توصیه می شود هر از چند گاهی از برخی محلول های شیمایی که در بازار به عنوان جرم گیر معروف هستند و امکان آسیب رساندن به لوله ها را ندارد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بیوگرافی خواننده مشهور امین رستمی

هنگام گرفتگی لوله ساختمان و فاضلاب چه باید کرد؟

به هر حال پیشگیری از گرفتگی لوله پیش زمینه ای است جهت پیشگیری از  استفاده لوله بازکنی  و بی نیاز شدن از استفاده خدمات مرتبط با آن. بنابراین هنگامی که احساس می شود لوله یک قسمت از ساختمان دچار گرفتگی است قبل از هر اقدامی از مقداری آب داغ با دمای بالا جهت باز کردن آن استفاده شود. البته اگر هنگام ریختن آب داغ به درون لوله از برخی پودرهای لوله بازکنی و محلول های شیمایی نیز استفاده شود نتیجه بهتری در بر خواهد داشت. اگر این موارد نیز جوابگو نبود، می توان به سراغ  لوله بازکنی های دستی رفته و برای رفع مشکل موجود به آنها متوسل گشت.

حال اگر تمامی راهکاری اولیه برای باز کردن گرفتگی لوله چاره ساز نبودند می توان به سراغ خدمات لوله باز کنی رفت. البته در این صورت هیچ چاره دیگری نیز به غیر از کمک خواستن از خدمات لوله بازکنی وجود ندارد.

لازم به یادآوری هست که جای هیچ گونه نگرانی در چنین مواقعی وجود ندارد زیرا ارائه دهندگان خدمات لوله بازکنی با در دست داشتن امکانات و تجهیزات خاص و مختص به بازکردن انواع و اقسام گرفتگی های لوله در قسمت های مختلف ساختمان براحتی قادر به رفع مشکل شما خواهند بود.

همچنین این افراد به دلیل تجربه کاری و مهارت آموزی طی دوران خدمت رسانی خود به شهروندان نه تنها دارای مهارت و تجربه بالایی در  لوله بازکنی هستند بلکه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مورد نیاز احتمال آسیب در سیستم لوله کشی ساختمانی را به کمترین حد ممکن می رسانند.

در هر صورت دستگاه لوله بازکنی یک وسیله فنی و برقی است که در صورت استفاده نادرست از آن ممکن هست خسارات زیادی به سیستم لوله کشی و همچنین بنا، به دلیل شکستن لوله ها و نشت آب وارد گردد. به همین دلیل توصیه می گردد در صورت عدم توانایی باز کردن لوله به وسیله راهکارهای رایج و ساده و احساس نیاز به لوله بازکنی باید حتما از تکنسین های حرفه ای این حوزه درخواست ارائه خدمت کرد.

خدمات لوله بازکنی شبانه روزی

گرفتگی لوله چه زمانی اتفاق می افتد؟

گرفتگی لوله فاضلاب زمانی پیش می آید که در لوله فاضلاب، سیفون توالت یا سیفون ظرفشویی آشپزخانه

موادی به غیر از آب انباشته شود و راه آب را ببندد و آب جمع شود در این صورت دیگر امکان عبور آب وجود ندارد.

در این حالت میبینیم که دیگر مجرای خروجی فاضلاب بسته شده است و به هیچ وجه امکان تخلیه فاضلاب میسر نیست.

معمولا گرفتگی لوله ها در بخش سیفون لوله اتفاق می افتد درست در محلی که لوله خمیده شده است.

بعد از گرفتگی به اصطلاح فاضلاب بالا زده و فرد متوجه گرفتگی لوله میشود.

رعایت نکات ایمنی در لوله بازکنی

در زمان گرفتگی لوله فاضلاب و توالت، احتمال نشت فاضلاب به ساختمان ، شما را تهدید می کند.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با عملیات لوله بازکنی توسط لوله بازکن های حرفه ای

سبب جلوگیری از ورود  اسیب های جدی به ساختمان می شود.

تنها نکته مهم در لوله بازکنی مخصوصا در مواقع فوری رعایت نکات ایمنی است.

زیرا با عدم رعایت نکات ایمنی هنگام کار مشکلاتی بوجود می آید که باعث می شود سرعت کار کم شود

و دیگر لوله بازکنی به سرعت و با نتیجه دلخواه  انجام نشود.

نکاتی وجود دارد که به آن نکات نکات ایمنی و بهداشتی در لوله بازکنی گفته می شود و رعایت این نکات از جانب شخص لوله بازکن بسیار مهم است.

 

رعایت ایمنی در استفاده از محلول های لوله بازکنی

برای از بین رفتن گرفتگی سینک های ظرفشویی همانطور که در ابتدا گفتیم استفاده از محلول های لوله بازکنی شیمیایی است.

این محلول ها به دلیل خاصیت اسیدی که دارند سبب باز شدن گرفتگی لوله های فاضلاب میشوند.

حتما در نظر داشته باشید که ان محلول ها بسیار برای سلامت انسان ضرر دارند

 به همین دلیل قبل از استفاده از آنها حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

به هیچ وجه محلول های شیمیایی را بو نکنید و اصلا در محیط های بسته و بدون تهویه استفاده نکنید.

برای رفع گرفتگی به هیچ عنوان نباید چند عدد محلول شیمیایی را با هم ترکیب کنید.

 لازم به ذکر است که این محلول نباید در دسترس کودکان قرار گیرد و از تماس پوست با آن نیز خودداری شود.

رعایت ایمنی در استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی

اگر به هر گرفتگی کفشوی و سیفون ها به حدی باشد که با محلول ها برطرف نشود باید با فنر لوله باز کنی گرفتگی را باز کرد.

اگر از دستگاه فنر لوله بازکنی استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که سرعت دوران این دستگاه ها

می تواند باعث پیچ خوردن فنر و برخورد آن با اطراف و یا افرادی که در دور شما هستند شود.

پس در استفاده از این دستگاه همیشه دقت کنید و همیشه از سرعت پایین استفاده کنید.

فنرهای دستی لوله بازکنی نکات فنی خاصی ندارد و می توان بدون مشکل از آن استفاده کرد.

از روشهای دیگر رفع گرفتگی میتوان به چاه بازکن، تلمبه دستی، پودر لوله بازکن، سیخ، فنر دستی لوله بازکن و …  اشاره کرد.

که بی خطر هستند و نکات ایمنی خاصی را ندارند.

در استفاده از این نوع لوله بازکن ها می توانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

استفاده از کفش کار مناسب نیز حائز اهمیت می باشد چراکه پمپ های کف کش و لجن کش

باید به درون چاه فرستاده شوند. استفاده از کفش ایمنی کار می تواند پا را در برابر افتادن این پمپ های روی پا ایمن کند.

گرفتگی لوله فاضلاب

عملیات لوله بازکنی دقیقا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب است.

لوله بازکنی به کارهای لازم برای بازکردن گرفتگی بوجود آمده در داخل لوله فاضلاب گفته می شود که توسط فرد متخصص

به نام لوله بازکن حرفه ای  و یا غیر متخصص یعنی  لوله بازکن بی تجربه انجام می شود.

 لوله بازکن های متخصص کار لوله بازکنی را به سرعت انجام می دهند که اگر

نیاز به لوله بازکنی حرفه ای باشد این افراد به خوبی اینکا را انجام میدهند.

به همین دلیل است که تاکید داریم حتما از لوله بازکن های حرفه ای برای رفع گرفتگی فاضلاب کمک بگیرید.

شرکت های لوله بازکنی زیادی وجود دارند که این کار را به خوبی انجام میدهند.

شما اگر در استان البرز هستید به راحتی میتوانید در مواقع ضروریبا شرکت لوله بازکنی البرز تماس بگیرید.

متخصصان حرفه ای این شرکت با داشتن دستگاه های پیشرفته به سرعت هر نوع گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف میکنند.

یکی از مزیت های سرویس های لوله بازکنی البرز اینست که تمامی نکات ایمنی و بهداشت را به خوبی و با دقت رعایت میکنند.

 اما اگر نمی خواهید از لوله بازکن حرفه ای استفاده کنید می توانید خودتان گرفتگی لوله را باز کنید.

با استفاده از لوله بازکن های خانگی و یا محلول های لوله بازکن می توانید گرفتگی لوله های فاضلاب را در خانه برطرف کنید.

پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

البته بهتر است قبل از این که لوله ها دچار گرفتگی شوند از این کار جلوگیری شود.

یعنی پیشگیری از گرفتگی لوله که به نوعی پیشگیری از لوله بازکنی نیز می باشد.

  • استفاده از لوله بازکن دستی
  • استفاده از محلول های شیمیایی مخصوص لوله بازکنی
  • استفاده از آب جوش
  • استفاده از چنته یا همان پودر لوله بازکن
  • در لحظه ورود مواد غذایی استفاده از سیخ، فنر و دستگاه های دیگر

تنها مهارت و تجربه ی لوله بازکن و رعایت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در لوله بازکنی در حین استفاده از دستگاه های لوله بازکنی تضمین کننده ایمنی خود و سایرین است.

در پایان یادآوری  می کنیم که رعایت نکات ایمنی و بهداشت در لوله بازکنی بسیار مهم می باشد و همیشه باید به آن توجه کرد و بیشتر اوقات ما باید گرفتگی لوله های ساختمان خود را به افراد وارد بسپاریم چون با رعایت پروتکل های بهداشتی گرفتگی لوله های ساختمان و شرکت ها را انجام می دهند.