مجله علمی خبری

اخبار اقتصادی و علمی، آموزش های کاربردی

آشنایی با شهر جدید پرند

شهر جدید پرند، شهریه که خیلی از کسائیکه به دنبال خرید خونه با قیمت مناسب و یا خرید مسکن مهر هستن تا از نگرانی‌های شهرهای بزرگ و آلودگی هوا به دور باشن، به این شهرک مراجعه می‌کنن. اما از چه وقتی شروع شد و این شهرک چه امکاناتی داره، در این مطلب این موارد توضیح داده می‌شه.

درباره پرند

پرند، شهر تازه تاسیسی در شهرستان رباط کریم در استان تهرانه که در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی پایتخت قرار داره و در راه آزادراه تهران – ساوه واقع شده.
از سال ۱۳۷۳ با هدف خونه‌سازی ارزون، شرکتهای زیاد شروع به ساختن آپارتمون‌های بزرگ و کوچیک در کنار خونه‌ های ویلایی ساخته شده یا در حال ساخت در این شهرک کرد، جالبه بدونین که اولین بار در سال ۱۳۷۳ واسه اسکان کارکنان فرودگاه امام خمینی مبادرت به ساخت ۴۹۰ واحد شد و کم کم ساخت و ساز در فازهای جور واجور این شهرک ادامه پیدا کرد.
مساحت تقریبی پرند ۱۷ هزار هکتار که شامل دو بخش مسکونی در شمال و شهرک صنعتی در جنوبه.

بعد از یه مدت شهر جدید پرند به محل سکونت خیلی از افراد و خونواده‌ها که بهتر می دونن تا در محیطی آروم و امن خونه‌ای با قیمت مناسب خریداری یا اجاره کنن، تبدیل شد.
خیلی از افرادیکه مبادرت به یا خرید اون کرده‌ان، کارمندانی هستن که هر روز به تهران مراجعه می‌کنن، به همین منظور واسه راحتی اهالی پرند، متروی پرند هم بزودی احداث می‌شه تا در کنار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، پرند نشینان رو به مقصدشان برسونه.

ضمن اینکه پرند از ۷ فاز تشکیل شده که قیمت واحدهای مسکونی اون در فازهای صفر تا سه اون گران‌تر از بقیه فازهاست. ضمن اینکه فاز ۴ تا ۶ اون املاک مسکن مهر هستن. طبق گفته کارشناسان قراره در آینده تعداد فازهای پرند به ۱۶ فاز گسترش پیدا کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با کشنده ترین جانوران بومی استرالیا آشنا شوید

پرند به فرودگاه امام خمینی فاصله کمی داره و دارای مجموعه‌های ورزشی و تفریحی مثل کارتینگ، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نوره، از همین رو خیلی از استادان دانشگاه و دانشجویان علاقمند به هستن، پس یکی از راه‌های سرمایه گذاری افرادیکه پس‌اندازی دارن و می‌خواهند اونو تبدیل به ملک کنن، می‌تونه خرید آپارتمون در این شهرک و اجاره اون به خواهندگان باشه.

در شمال پرند، دامنه کوه‌های تخت رستم و در جنوب اون، دست قشنگتر و جلگه‌ای سبز قرار داره.
واسه رفاه ساکنین این شهرک، پاساژهای خرید مثل پرنیان، صدف و فدک احداث شده و بازار میوه و تره‌بار هم واسه خرید مایحتاج زندگی تدارک دیده شده.
علاوه بر اینا پرند دارای فروشگاه‌های زیاد مثل کتابفروشی و مغازه‌های خدماتیه تا در کنار رستوران‌ها و فست فودها به ساکنین این شهرک سرویس بدن.

شهرک پرند بنای تاریخی هم داره.
قلعه سنگی از یادگارهای مهم معماری اسلامی ایرانیه که دیواره های بزرگ سنگی اون در پرند قرار داره.
تاریخ دقیقی از زمان احداث قلعه سنگی مشخص نشده اما کارشناسان فکر می کنن با در نظر گرفتن معماری و آثار و دلایل تاریخی شاید زمان ساختن این اثر تاریخی مربوط به دوران آل بویه هست.